Economia

Dues nòvies per a Yahoo

Internet

Al por­tal Yahoo no paren de sor­tir-li com­pra­dors. L’últim ha estat el grup mediàtic nord-ame­ricà, Time War­ner, que, segons avançava ahir el diari The Wall Street Jour­nal, ha ini­ciat con­ver­ses amb el por­tal d’inter­net que podrien fruc­ti­fi­car en una oferta alter­na­tiva a la del gegant informàtic Micro­soft.
Segons el diari nova­iorquès, Time War­ner vol pro­po­sar que Yahoo s’associï amb AOL, la seva filial a inter­net. Això li per­me­tria un estalvi de 1.000 mili­ons de dòlars a l’any.

Però sobre­tot, aquesta ope­ració sig­ni­fica per a Yahoo una alter­na­tiva a l’oferta de com­pra que va llançar Micro­soft el mes de febrer pas­sat. La com­pa­nyia de Bill Gates ofe­ria 31 dòlars per acció, uns 30.000 mili­ons d’euros, però el con­sell d’admi­nis­tració de Yahoo la va rebut­jar en con­si­de­rar que “infra­va­lo­rava subs­tan­ci­al­ment” l’empresa.

Pro­pi­e­tat majo­ritària
No és el pri­mer cop que Yahoo i Time War­ner estu­dien asso­ciar-se. El 2005 ja van esta­blir con­ver­ses però es van tren­car perquè Time War­ner volia man­te­nir la pro­pi­e­tat majo­ritària d’AOL.

Segons The New York Times, una pos­si­ble fusió de Yahoo i AOL comp­ta­ria amb el vis­ti­plau de Goo­gle, que pos­se­eix el 5% d’AOL. Yahoo con­ti­nua nego­ci­ant amb un altre gegant mediàtic, News Corp, pro­pi­e­tat del mag­nat Rupert Mur­doch, que també està interes­sat a adqui­rir-ne una par­ti­ci­pació i inte­grar el por­tal dins la web de rela­ci­ons soci­als MyS­pace, una filial de News Corp.

Yahoo sem­bla dis­po­sada a estu­diar tot tipus d’ofer­tes per no unir-se a Micro­soft. No obs­tant, men­tre el con­se­ller dele­gat de Yahoo, Jerry Yang, cofun­da­dor de l’empresa, s’oposa fron­tal­ment a l’opa hos­til de Micro­soft, alguns acci­o­nis­tes del por­tal pen­sen dife­rent i estan pres­si­o­nant perquè s’arribi a un acord.

Reac­ti­var l'apro­pa­ment
El gegant informàtic de Bill Gates vol reac­ti­var l’apro­pa­ment amb Yahoo i es dis­posa a pro­po­sar el nome­na­ment de direc­tius favo­ra­bles a la seva oferta en la pro­pera assem­blea gene­ral de Yahoo. Per con­tra­res­tar aquesta mani­o­bra, el por­tal es plan­teja ajor­nar l’assem­blea, que encara no té data.

Es tracta d’una tàctica de Yahoo per com­prar temps i avançar en les con­ver­ses amb altres com­pa­nyies de manera que o s’eviti la venda a Micro­soft, o aquesta es vegi obli­gada a aug­men­tar la seva oferta. De fet, les con­ver­ses de Yahoo amb Time War­ner s’han acce­le­rat i el por­tal ha dema­nat que li faci una oferta con­creta. “És un indi­ca­dor que pro­ba­ble­mente Yahoo és menys recep­tiu a Micro­soft del que es creia ini­ci­al­ment”, deia ahir l’ana­lista Jef­frey Lind­say.

L’interès de Micro­soft per Yahoo és batre Goo­gle, el rei dels cer­ca­dors a inter­net i publi­ci­tat, i a qui el fabri­cant de software més gran del món veu com una amenaça. Ni Yahoo ni MSN de Micro­soft poden com­pe­tir amb Goo­gle, i la com­pa­nyia de Bill Gates creu que com­bi­nar les dues mar­ques els pot donar avan­tatge en el com­pe­ti­tiu negoci d’inter­net.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.