Economia

La patronal alacantina afirma sentir-se ‘enganyada' amb l'AVE

El president de COEPA diu que han “confiat massa en altres empresaris de l'àmbit autonòmic” i per això l'alta velocitat arribarà tard a Alacant

Un estudi de la Cambra de Comerç i COEPA diu que l'AVE multiplicarà per 2,5 els viatgers de Madrid a Alacant

Denuncia que l'Estat ha afavorit les inversions en territoris més dèbils econòmicament, deixant de banda altres més forts i ho qualifica d'‘errada'

Els pre­si­dent de la Cam­bra de Comerç d'Ala­cant, Joaquín Gar­rigós i de la Con­fe­de­ració Empre­sa­rial de la Província d'Ala­cant (COEPA), Moisés Jiménez, han coin­ci­dit a qua­li­fi­car l'arri­bada de l'alta velo­ci­tat a Ala­cant –pre­vista per al pro­per mes de juny– com a “molt impor­tant per a Ala­cant i tots els sec­tors econòmics” de la demar­cació.

Tots dos diri­gents empre­sa­ri­als han com­pa­re­gut davant els mit­jans per a pre­sen­tar un estudi con­junt que han ela­bo­rat sobre les tari­fes i les freqüències de l'AVE. Una com­pa­rei­xença que han apro­fi­tat per a denun­ciar que no s'entén com Ala­cant, sent la quarta demar­cació de l'Estat “és quasi bé l'última on arriba l'alta velo­ci­tat”, mal­grat que la línia entre Ala­cant i Madrid, com ha reco­ne­gut sem­pre Renfe, “és una de les més ren­di­bles de la xarxa de fer­ro­car­ril del ter­ri­tori esta­tal”, han pun­tu­a­lit­zat.

Greuge com­pa­ra­tiu

En aquest sen­tit, el pre­si­dent de COEPA, ha asse­gu­rat que “hem estat massa con­fi­ats quan hem dei­xat que altres empre­sa­ris de l'àmbit autonòmic defen­sen els nos­tres interes­sos”. Jiménez s'ha com­promés a què “no torne a pas­sar”, en clara referència a l'empre­sa­riat de la demar­cació de València. Jiménez també ha cri­ti­cat l'Estat perquè en la seua opinió ha afa­vo­rit inver­si­ons en zones més dèbils “segu­ra­ment amb la volun­tat de com­pen­sar”, enlloc d'apos­tar per “aquells més forts i que gene­rem riquesa”.

Mal­grat tot ha asse­gu­rat sen­tir-se con­tent per la pro­pera arri­bada de l'AVE a Ala­cant, encara que “no feliç” per tot el que l'ha envol­tat i que ha fet que s'endar­re­risca més d'una dècada.

Estudi sobre l'AVE

La Cam­bra i COEPA han fet públic un estudi sobre l'impacte del tren d'Alta Velo­ci­tat a altres ciu­tats on ha arri­bat, com són Màlaga, València o Sevi­lla i l'ha fet ser­vir per a deter­mi­nar qui­nes són les tari­fes i les freqüències que hau­ria d'imple­men­tar a la línia entre Madrid i Ala­cant.

Segons aquest estudi, l'AVE ha mul­ti­pli­cat per 2'5 el nom­bre de viat­gers pro­vi­nents de la capi­tal de l'Estat a totes les ciu­tats on ha arri­bat i pre­ve­uen que a Ala­cant passe el mateix, cosa que supo­sa­ria pas­sar de 707.675 viat­gers a 1.766.135.

L'estudi també con­clou que el preu mitjà del tra­jecte a Ala­cant, sem­pre en base als preus actu­als, que­da­ria fixat en 98 euros, molt per sobre del que els empre­sa­ris con­si­de­ren que hau­ria de ser, 78 euros. Aquesta xifra res­pon a les carac­terísti­ques d'Ala­cant i asse­gu­ren que en cap cas hau­ria de superar aquest preu mitjà.

L'ampli estudi ela­bo­rat per la Cam­bra i COEPA entén que Ala­cant hau­ria de comp­tar amb una freqüència de 184 trens set­ma­nals, uns 9.500 l'any, una xifra simi­lar a la de València, supe­rior a Màlaga i infe­rior a la de Sevi­lla.

L'estudi també des­taca que el nom­bre de viat­gers que arri­ben a Ala­cant per tren supo­sen, tan sols, un 4'5 per cent del total, amb la qual cosa el marge de crei­xe­ment és molt ampli, men­tre que el cotxe és el mitjà pre­fe­rit pels viat­gers de l'Estat a l'hora d'arri­bar a Ala­cant, amb un 85 per cent del total de des­plaçaments.

Del mateix estudi es desprèn que, el sol i la platja són l'objecte prin­ci­pal dels des­plaçaments i també que la des­pesa mit­jana del visi­tant es troba molt per sota de la mit­jana esta­tal, amb un 87'8, aga­fant com a referència de la mit­jana 100, men­tre que a Màlaga és de 109'6, Sevi­lla 109'9 i València, també per sota, 93'9.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.