MOTOR / GRAN PREMI DE MALÀISIA DE FÓRMULA 1

El guió estava ben escrit

Segona «pole» seguida del Brawn de Button, amb Toyota, Williams i Red Bull a l'aguait

Alonso és novè, Hamilton no entra en la Q3 i Massa bada i no entra ni en la Q2

Les rec­tes, les fre­na­des i els ràpids revolts de Sepang no han alte­rat la cor­re­lació de for­ces que es va esta­blir a Mel­bourne. Jen­son But­ton (Brawn) va ser el més ràpid i al seu cos­tat tindrà Jarno Tru­lli, que con­ti­nua apro­fi­tant l'impe­ca­ble Toyota i la seva velo­ci­tat a una volta per ser l'únic que s'acosta a l'into­ca­ble líder. La segona fila l'hau­rien de for­mar Sebas­tian Vet­tel (Red Bull) i Rubens Bar­ric­he­llo (Brawn), però les pena­lit­za­ci­ons per la topada amb Kubica a Austràlia i per haver can­viat la caixa de can­vis els endar­re­rei­xen deu i cinc llocs, res­pec­ti­va­ment en la gra­e­lla de la cursa (a les onze).

D'aquesta manera, Timo Glock (Toyota) i Nico Ros­berg (Willi­ams Toyota) here­ten la segona fila i Mark Web­ber (Red Bull) i Robert Kubica (BMW), la ter­cera. Aquests són els cot­xes més com­pe­ti­tius, és a dir, els del difu­sor i el Red Bull i el BMW –sense KERS– com a infil­trats. Els pri­mers amb KERS són Kimi Räikkönen (Fer­rari) i Fer­nando Alonso (Renault), setè i novè en la for­mació de sor­tida. Räikkönen va mig sal­var una jor­nada per obli­dar a Fer­rari, que va fer vista, com un mal por­ter de fut­bol, cre­ient que la pri­mera volta de Felipe Massa en la Q1 seria sufi­ci­ent per entrar en la Q2. Per estal­viar pneumàtics tous o pel que sigui, Massa no va fer un segon intent de volta ràpida i va veure, impo­tent des del box, com Bour­dais el dei­xava fora de la Q2. Error pue­ril impropi d'una orga­nit­zació com Fer­rari.

Per pro­ble­mes, els de McLa­ren. Hamil­ton i Kova­lai­nen van tor­nar a que­dar fora de la Q3 i no es pot dir que el campió del món no s'hi fes, cla­vant frens i traçant al límit, però el seu temps, a un segon de But­ton i Tru­lli en la Q2, ho diu tot.

La jugada intel·ligent del dia la podria haver fet Fer­nando Alonso. Ja en la Q3 i veient que difícil­ment podria millo­rar cap posició (de fet, ja en gua­nyava una per la sanció a Vet­tel), Alonso va car­re­gar molta gaso­lina (680 kg, 18 més que Räikko­nen, l'altre cotxe de la Q3 amb KERS), va sor­tir a fer una volta per com­pro­var que tot anava bé i va renun­ciar a la resta de la Q3. Així, avui podrà fer cinc o sis vol­tes més que els pilots que té a davant, sem­pre que no es posi a ploure i tots hagin d'entrar igual­ment a can­viar els pneumàtics.

Felipe Massa

«Estic molt dece­but. Si fos 16è per falta de ren­di­ment, podria accep­tar-ho, però així fa molt de mal. La pista ha anat millo­rant, no hem reac­ci­o­nat a temps i no hem arri­bat a fer el segon intent»

Lewis Hamil­ton

«És el resul­tat que esperàvem. Encara no tenim ritme per entrar en la Q3»

Fer­nando Alonso

«Esperàvem més del cotxe, però no està al cent per cent, i jo tam­poc. Somiàvem estar dels sis o set pri­mers però hem entrat en la Q3 tra­ient la llen­gua. Hem de millo­rar sí o sí, o se'ns esca­pa­ran»

Sebas­tian Vet­tel

«És una llàstima, però no s'hi pot fer res. Espero que plo­gui, a veure si ens va bé»

Jen­son But­ton

«Fer una pole no és fàcil, però és que dues segui­des no les havia fet mai. És una gran sen­sació i indica que el cotxe va bé en cir­cuits dife­rents»

Jarno Tru­lli

«Per­dre la pole per centèsimes és una decepció, tot i que després dels entre­na­ments de diven­dres no tenia clar poder-hi aspi­rar»

LA GRAELLA

1r Jenson Button (Brawn-Mercedes)
660 kg
1:35.181
2n Jarno Trulli (Toyota)
656,5 kg
1:35.273
3r Timo Glock (Toyota)
656,5 kg
1:35.690
4t Nico Rosberg (Williams-Toyota)
656 kg
1:35.750
5è Mark Webber (Red Bull-Renault)
656 kg
1:35.797
6è Robert Kubica (BMW Sauber)
663 kg
1:36.106
7è Kimi Räikkönen (Ferrari)
662,5 kg
1:36.170
8è Rubens Barrichello (Brawn-Mercedes)
664,5 kg
1:35.651
9è Fernando Alonso (Renault)
680,5 kg
1:37.659
10è Nick Heidfeld (BMW Sauber)
692 kg
1:34.769
11è Kazuki Nakajima (Williams-Toyota)
683,4 kg
1:34.788
12è Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
688 kg
1:34.905
13è Sebastian Vettel (Red Bull-Renault)
647 kg
1:35.518
14è Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes)
688,9 kg
1:34.924
15è Sebastien Bourdais (Toro Rosso-Ferrari)
670,5 kg
1:35.431
16è Felipe Massa (Ferrari)
689,5 kg
1:35.642
17è Nelson Piquet (Renault)
681,9 kg
1:35.708
18è Giancarlo Fisichella (Force India-Mercedes)
680,5 kg
1:35.908
19è Adrian Sutil (Force India-Mercedes)
655,5 kg
1:35.951
20è Sebastian Buemi (Toro Rosso-Ferrari)
686,5 kg
1:36.107

BMW també reclama

BMW s'ha afegit finalment al grup d'equips que van reclamar a Austràlia contra la legalitat dels difusors de Brawn GP, Williams i Toyota. L'equip alemany ho va intentar a Melbourne, però no hi van ser a temps. Els comissaris, com set dies enrere amb la reclamació de Red Bull, van rebutjar la protesta de BMW, que ara apel·larà davant la FIA. La vista serà dimarts vinent a París. Malgrat tot, la majoria d'equips estan preparant la seva versió del difusor contra el qual reclamen, davant l'eventualitat que sigui autoritzat de manera definitiva.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Stuani és la salvació

 

Stuani hi posa la llum i el Girona fa el pas clau

Valladolid
 
 
Max Liñán
saltador del cn barcelona

“Obro aquest cicle amb Los Angeles 28 a l’horitzó”

sant cugat del vallès
 
Cayetano Pérez
PRESIDENT de l’UNI GIRONA

“Volem mantenir la identitat”

Palamós
 

El Lleida visita el Gran Canària, que s’hi juga el ‘play-off’

LLEIDA
 

Els tres escenaris del derbi

barcelona
 

El zero, en el millor dia

girona