Un partit de primera
Montilivi. L'estadi s'omplirà a vessar en un enfrontament en què també s'establirà un rècord pel que fa a la cobertura mediàtica
Montilivi bullirà demà en un partit que superarà totes les expectatives. I això que encara hi ha la possibilitat que se n'hi jugui un altre, que aleshores sí que esmicolarà els pocs rècords que puguin quedar en peu. Totes les entrades que podia vendre el club fins ahir estan exhaurides. Només en queden 300, que és el nombre que el Girona està obligat –per imperatiu de la LFP– a posar a la venda en taquilla el dia de partit. I són les 300 que corresponen a l'afició visitant, però que és possible que el club acabi venent a seguidors del Girona, sobretot si es confirma que l'Alcorcón no pot omplir ni un sol autocar. El club madrileny ha fet una oferta de viatge i entrada per 20 euros, però allà ha fet molt mal l'1-1 de l'anada i especialment el dia i l'hora del partit –diumenge a les 9 del vespre–, perquè l'endemà és laborable i molta gent no podria arribar a temps a la feina després de vuit hores d'autocar. Que el Girona pugui acabar oferint als seus les 300 localitats reservades als seguidors visitants dependrà també del vistiplau dels Mossos.
El club, d'altra banda, està insistint molt en la graderia retràctil i també en una pantalla gegant –demana que se situï just al costat de l'estadi–, perquè ha calculat que són entre 14.000 i 15.000 els espectadors que volen veure físicament el partit.
Si a la graderia el color i l'ambient estan més que garantits, el seguiment mediàtic també serà molt superior al d'un partit de lliga qualsevol. El servei de premsa del club gironí dispensarà més de 140 passis a mitjans de comunicació, una xifra que pràcticament triplica la d'un partit de lliga qualsevol. De totes aquestes acreditacions, una trentena llarga corresponen a televisions i una altra, a ràdios. La resta són per a diaris, portals digitals i premsa gràfica. El mitjà multiplataforma Reporte Indigo, de Mèxic, és el més llunyà que s'ha acreditat. A diferència dels partits de lliga, l'empresa que gestiona els drets televisius de la 2a divisió –Mediapro– ha venut l'eliminatòria a una plataforma d'abast internacional, cosa que permetrà que el duel es pugui veure en 100 països.
Montilivi ple d'estelades
El color a la grada l'aportarà l'afició amb les seves bufandes –el club n'ha dissenyat una de commemorativa per la temporada– i banderes gironines, tot i que també hi haurà espai per a la reivindicació. Des del col·lectiu local de Girona de la JNC es repartiran un miler d'estelades de paper per tal que l'afició que s'aplegui a Montilivi faci ben visible el compromís de la ciutat amb el procés sobiranista. Més enllà de la polèmica retirada d'estelades a Alcorcón, des de la JNC apunten que la iniciativa es fa aprofitant l'aparador mediàtic del partit i amb la intenció de fer al màxim de visible la demanda sobiranista del poble català.
INICIATIVA
MOLT POC PAPER
PARTIT MEDIÀTIC
PER TELEVISIÓ
Grada supletòria o pantalla gegant
El Girona i l'Ajuntament continuen “treballant plegats” –és l'expressió que va utilitzar ahir el club en un comunicat– per buscar “les solucions idònies que permetin satisfer les peticions dels aficionats i poder-los fer partícips d'un moment històric”. El Girona insisteix en la graderia supletòria per a uns 1.000 aficionats –cada hora que passa, aquesta possibilitat perd força per una qüestió de temps en el muntatge, però també de permisos i de seguretat– i també en una pantalla gegant que el club voldria situar al pàrquing que connecta l'estadi amb la UdG, per a la gent que no pogués accedir al recinte, ja que és possible que s'hagin de tancar les portes de l'estadi.