Més esport

La Volta Cerdanya, o una guia turística permanent

Curses de muntanya. De divendres a diumenge es farà la prova, amb més de 400 inscrits i amb uns recorreguts permanentment marcats

“La idea sor­geix d'uns hote­lers que em van venir a tro­bar per fer cir­cuits pel vol­tant dels seus hotels. Com que els sen­ders ja hi són, els vaig pro­po­sar fer alguna cosa més, que se'n pogues­sin apro­fi­tar tots els hotels, turis­mes rurals, càmpings... I va ser ajun­tar els camins que unien un poble amb un altre, que fèiem ser­vir abans per anar a les fes­tes majors. Són més de 1.000 quilòmetres de sen­ders a la Cer­da­nya que s'havien recu­pe­rat i vaig començar a dis­se­nyar aquest cir­cuit, que més que ser mun­ta­nyenc és pel bé cul­tu­ral, patri­mo­nial o gas­tronòmic”, expli­cava el direc­tor de la Volta Cer­da­nya d'Ultra­fons, Edu­ard Jor­net, que afe­gia: “Amb el cir­cuit mun­tat només s'havia de donar a conèixer, i ho vam fer a través de les xar­xes soci­als i la premsa. Però el millor per poder avançar i no haver d'espe­rar cinc o sis anys pels resul­tats era mun­tar una cursa, i tenint en Kilian com a cap­da­van­ter i ambai­xa­dor de la prova.” Aquest cap de set­mana es durà a terme la pri­mera edició de la Volta a la Cer­da­nya en Ultra­fons, una cita apa­dri­nada per Kilian Jor­net i que pre­sen­tarà tres moda­li­tats, adap­ta­des a tots els nivells; des del més exi­gent fins a l'apte, i que aple­garà més de 400 par­ti­ci­pants. La com­pe­tició, a més, s'ha vol­gut situar en aquesta part del calen­dari que pugui atreure el turisme entre la tem­po­rada d'esquí i l'estiu, i en un recor­re­gut que que­darà per­ma­nent­ment senya­lit­zat. Ramon Ramos, del Patro­nat de Turisme Girona Costa Brava Piri­neus, des­ta­cava que la ini­ci­a­tiva ser­virà també per dina­mit­zar l'acti­vi­tat econòmica dels Piri­neus.

Tres moda­li­tats

La Volta té tres moda­li­tats: l'ultra­fons (214 quilòmetres), la trail (85) i la cursa de mun­ta­nya (35). La pri­mera fa que la prova passi a for­mar part del grup de cinc cur­ses més llar­gues d'Europa, amb 214 quilòmetres, i es durà a terme entre diven­dres i diu­menge, igual que la segona. Les dues pas­sen per les loca­li­tats de Mar­ti­net, Pru­llans, Ger, Llívia i Puig­cerdà. I la cursa de mun­ta­nya es farà tota diu­menge entre Ger, Llívia i Puig­cerdà.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.