La pedra angular

Nissan preveu que la versió Tekna Sport esdevindrà la peça clau en l'actualització del Qashqai, un model que en els seus dos anys de vida ha superat amb escreix totes les expectatives

Quan a començaments de l'any 2007 vam pro­var per pri­mera vegada el Nis­san Qashqai, ens va encan­tar tant com a pro­ducte –una mena de fusió entre els con­cep­tes turisme, SUV i mono­vo­lum– com per la qua­li­tat de cons­trucció i magnífiques sen­sa­ci­ons de con­ducció. I les xifres de ven­des no han fet res més que con­fir­mar aque­lles apre­ci­a­ci­ons. Amb més de 36.000 uni­tats comer­ci­a­lit­za­des, el Qashqai no és només el turisme d'una marca japo­nesa més venut al mer­cat esta­tal, sinó que també ha esde­vin­gut tot un refe­rent dins el com­pe­tit seg­ment C –el qual repre­senta una ter­cera part del total de ven­des– i ha dut cap a Nis­san un bon nom­bre de cli­ents nous.

Nis­san ha actu­a­lit­zat la gamma d'aquest model que manté inva­ri­ats els seus qua­tre pilars fona­men­tals: dis­seny (for­mes i dimen­si­ons), tec­no­lo­gia, segu­re­tat (cinc estre­lles Euro Ncap) i una interes­sant relació entre pro­ducte i preu. I pre­ci­sa­ment aquest últim punt ha ori­gi­nat l'entrada en escena de les defi­ni­ci­ons Tekna Sport i Tekna Pre­mium, la pri­mera de les quals es pre­veu que esde­vin­gui la pedra angu­lar de la gamma i que aca­pari el 45 per cent de les ven­des.

Dis­po­ni­ble amb dos motors de gaso­lina i dos tur­bodièsel, el Qashqai Tekna Sport dis­posa, igual que la resta de la gamma, de con­trol d'esta­bi­li­tat i air­bags fron­tals, late­rals i de cor­tina com a ele­ments de sèrie. Equi­pa­ment al qual afe­geix el plu­ri­fun­ci­o­nal sis­tema Nis­san Con­nect, encesa automàtica dels llums, sen­sor de pluja i sos­tre panoràmic. I a cop d'ull és de bon dis­tin­gir per la gra­e­lla fron­tal, mane­tes de les por­tes i bar­res del sos­tre pla­te­ja­des, les llan­des de 18 pol­za­des –que li apor­ten la presència pròpia d'un cros­so­ver–, els vidres poste­ri­ors enfos­quits o, ja dins l'habi­ta­cle, els pedals d'alu­mini.

Excel·lent comportament en carretera

Tal com hem comentat abans, el Qashqai va ser creat per interpretar una fusió entre els conceptes turisme, monovolum i SUV, exercici en què Nissan va obrir un camí que han seguit altres marques. Ara bé, en carretera i independentment de quin sigui el motor, el Qashqai mostra l'agilitat i el tacte de conducció propis d'un turisme. Dues virtuts presents tant en la versió de cinc places com en la +2, a la qual, per compensar el pes superior, s'han reajustat suspensions, frens i direcció.

La fermesa de la direcció, la rigidesa de les suspensions –que no resta confort– i uns frens a l'altura de les circumstàncies es fan notar positivament sobretot en les carreteres sinuoses, on el Qashqai es manifesta dinàmic, s'arrapa d'allò més bé a l'asfalt i balanceja força menys del que es podria considerar lògic en un cotxe d'aquest tipus.

MOTORS: 1.6G.115 CV i 156 Nm. Consum: 6,7 l/100 km. Emissions CO2: 159 k/km. 2.0G.140 CV i 196 Nm. Consum: 8,1 l/100 km. Emissions CO2: 192 g/km. 1.5 dCi.106 CV i 240 Nm. Consum: 5,2 l/100 km. Emissions CO2: 139 g/km. 2.0 dCi.150 CV i 320 Nm. Consum: 6,6 l/100 km. Emissions CO2: 174 g/km. SUSPENSIONS: McPherson / Multilink. FRENS: Discos ventilats / Discos sòlids. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,315/1,783/1.615 m. PREUS: De 21.100 euros (1.6 gasolina) a 28.750 euros (2.0 dCi 4 WD Automàtic).

Tecnologia d'avantguarda

Les versions Tekna Sport i Tekna Premium del Qashqai disposen, dins l'equipament de sèrie, del denominat Nissan Connect, un conjunt tecnològic propi d'automòbils de categoria superior. Utilitza una pantalla tàctil de 5 polzades d'allò més intuïtiva i proporciona connexió Bluetooth per a telèfons mòbils, navegador, sistema àudio amb connector USB, imatges de la part posterior del cotxe en maniobres d'aparcament, etc.

All-Mode i canvi automàtic

Les versions del Qashqai amb motor 2.0 de gasolina i turbodièsel poden disposar del sistema de tracció total intel·ligent All-Mode 4x4 de Nissan, amb tres programes de funcionament i combinat amb el control d'estabilitat (8a generació de Bosch). Independentment d'això, els dos propulsors esmentats també poden anar associats a una transmissió automàtica de sis marxes (de variador continu en el de gasolina).

Distintiu ecològic

Les previsions indiquen una gran igualtat en les preferències de motors. La balança s'inclina cap als 2.0 de gasolina i 1.5 dCi (27 i 28 per cent, respectivament). Aquest últim és el que menys CO2 emet i per això porta el distintiu Pure Drive, que diferencia les versions més respectuoses amb el medi ambient.

Dos seients més

El Qashqai 2009 manté la variant +2, amb tres files de seients. Els 21 cm més de llargada (13 cm són de distància entre eixos) no afecten les qualitats dinàmiques i, en canvi, amplien l'espai dins l'habitacle i el maleter. En versió Tekna Sport, el Qashqai +2 costa 1.800 euros més que l'equivalent de cinc places.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.