Juvenil i intrèpida

Rieju segueix centrada en l'ampliació i l'obertura de nous mercats per als seus productes. Després d'una renovació gairebé total de la seva gamma, ara incrementa el ventall amb la família Marathon

Feia temps que el jovent a qui li agrada l'off road i l'asfalt d'una manera un xic radical esperava quelcom així. Veient que el futur del ciclomotor estava en perill, Rieju va decidir apostar per nous productes dotats de motors més potents. Un pas cap al futur que consoliden les Marathon Enduro i Supermotard de 125 cc, precursores de les Marathon 250 i 450 amb motor Yamaha de 4 temps.

Les dues Rieju Marathon 125 que presentem han estat desenvolupades conjuntament. És lògic, si es té present que comparteixen motor i part de cicle, tot i que amb lleugers canvis segons la destinació d'ús. El xassís de doble biga perimetral disposa de forquilla davantera Marzocchi i monoamortidor amb sistema PRS i bieletes. I a la zona central hi ha acoblat un motor de 125 cc i 4 temps procedent de Yamaha-Minarelli, molt robust, sobri i alimentat per un carburador Keihin de 30 mm. Tant el propulsor, de notable rendiment, com la part de cicle, de pes contingut, són dos dels trets més característics d'aquestes versàtils motos. Ambdós models compleixen a la perfecció la seva funció i ofereixen maniobrabilitat, excel·lent estabilitat i, en definitiva, una ben palpable docilitat de conducció.

Dues versions perfectament equilibrades

Si bé aquestes noves creacions de la marca de Figueres comparteixen força més que el nom, també és ben cert que aplicant ben pocs retocs personals a l'una i l'altra s'ha aconseguit que cada una d'elles sigui prou especial dins el seu corresponent segment. La versió Supermotard combina els colors blanc, daurat i negre i destaca pel disseny extremament agressiu, amb unes llandes d'aliatge negres i un perfil vermell molt ben integrat; una combinació que les fa senzillament cridaneres.

El conjunt ofereix una compacitat de formes notable i una maniobrabilitat excepcional. I se li adiuen bé certs detalls procedents de la versió Enduro: protectors de mans, recorreguts amplis i ben aprofitats de les suspensions, i comandaments ben situats. D'aquests n'és un exemple l'ample manillar, que proporciona una posició de conducció agressiva i permet dominar a bastament la roda davantera en qualsevol situació.

Pel que fa a la versió off road, la Marathon 125 Enduro –de color blau i amb detalls blancs i negres– destaca sobretot perquè és una de les més lleugeres del seu segment. Una virtut a la qual s'afegeixen la gran robustesa d'un propulsor més que provat, la notable qualitat d'acabats i unes llandes de radis d'allò més fiables. Aquesta versió Enduro participa de la maniobrabilitat de la seva germana Supermotard. I també de l'efectiva frenada –en la qual tenen molt a veure els sobredimensionats discos de frens lobulats–, la finesa amb què respon el motor i els ajustaments estil racing de les suspensions. Un factor molt preuat, aquest últim, ja que en alguns models de la competència les suspensions a vegades són un xic toves i pequen d'una certa suavitat.

MOTOR: Monocilíndric Yamaha-Minarelli. 125 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 15 CV. ALIMENTACIÓ: Carburador Keihin. ENGEGADA: Elèctrica o per pedal. REFRIGERACIÓ: Líquida. CANVI: Manual, sis marxes. XASSÍS: Doble biga perimetral. SUSPENSIONS: Forquilla davantera invertida Marzocchi 40 mm / Monoamortidor posterior amb sistema PRS. FRENS: Disc de 260 mm / Disc de 200 mm. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 2,150/0,800/1,165 m. ALTURA DEL SEIENT: 0,910 m. DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,405 m. PES: 115 kg. DIPÒSIT DE COMBUSTIBLE: 6,3 litres (gasolina 95). PREUS: 3.749 euros (Enduro) i 3.799 euros (Supermotard).

Dues en una

Amb aquests dos productes com a base comuna, Rieju ofereix als més joves la possibilitat de tastar dues disciplines motociclistes ben diferents, però igualment passionals, com són l'enduro i el supermotard. No cal res més que canviar les llandes i els pneumàtics.

Ús divers

El rendiment de la Marathon s'adiu amb les exigències dels usuaris novells, que poden optar per diferents escenaris d'ús: nuclis urbans, carretera i, amb la versió Enduro, pistes forestals i fins i tot algun circuit off-road on els salts no siguin massa exigents.

Amb solvència

El motor que empeny les Rieju Marathon és el reconegut Yamaha-Minarelli de 125 cc i 4 temps. Un motor d'encertat rendiment, bona potència, gran fiabilitat i, en línies generals, d'allò més ben reconegut dins el segment. En definitiva, un propulsor que no genera cap dubte.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Una golejada regeneradora

Barcelona
 

Brutalitat de l’estrella Nunn

ATENES / bARCELONA
 
 

Decepció absoluta a Barbastre i adeu a la copa

barcelona
 

El Barça rep el Barcelos, un dels grans d’Europa

BARCELONA
 

L’1x1 del Barça a Son Moix

 

Hapoel, inversió d’Eurolliga

SAMoKOV (BULGÀRIA)
 
Alex Latinjak
psicòleg del bàsquet girona

“No s’escriuen llibres sobre esportistes fracassats”

girona