Per no estar-se de res

Atractiu d'aspecte i encara més de preu. Aquests són dos bons reclams de la versió més polivalent del Sandero, un cotxe sòlid i en aquest cas amb 17,5 centímetres d'altura lliure respecte del sòl

El Dacia Sandero Stepway arriba avalat per un important èxit comercial a l'Argentina i el Brasil. De fet, quan Dacia –és a dir, Renault– el va començar a mostrar a Europa, primer en reunions amb els mitjans de comunicació i després en públic al mes de maig al Saló de Barcelona, aquesta versió ja va cridar l'atenció. I és que a partir del Sandero de base –un 80 per cent dels components són comuns– Dacia l'ha ben encertat en el que es podria considerar una operació cosmètica que fa del Stepway una versió per agradar tant a un determinat sector del públic jove com als que busquen un vehicle amb personalitat estètica i a bon preu, requisits que en aquest cas són perfectament compatibles. Dacia té tanta confiança en aquesta versió que no descarta que arribi a ser la imatge de la marca.

L'Stepway es caracteritza per una estètica crossover que el fa ben diferent del Sandero original. Per aconseguir-ho, n'hi ha hagut prou amb pujar dos centímetres l'altura lliure respecte del sòl i dotar-lo d'elements com ara llandes d'alumini de 16 polzades, barres damunt el sostre, skis davanter i posterior cromats –igual com els estreps laterals i els retrovisors– o afegir una banda de color negre setinat a tot el contorn.

Dins l'habitacle, la posició del conductor queda una mica més elevada, la tapisseria és específica i al davantal hi ha alguns detalls cromats. L'equipament de seguretat inclou ABS d'última generació, dos airbags i llums de boira, però no inclou la possibilitat de control d'estabilitat. La pintura metal·litzada és de sèrie –es pot escollir entre tres colors– i la garantia, de tres anys o 100.000 km.

Circular on sigui i sense haver de patir

El motor turbodièsel 1.5 dCi escau molt al Sandero Stepway. Gasta poc, ofereix unes prestacions més que suficients i resulta còmode acústicament perquè és força silenciós i no tramet vibracions. Quan a mitjan any passat Dacia va presentar el Sandero, ens va convèncer per la seva amplitud interior –també al maleter, amb un volum de 320 litres– i la sensació de robustesa, dues característiques pròpies d'aquesta marca que, lògicament, es mantenen en l'Stepway.

Ara bé, en aquest cas, les suspensions han estat reforçades i com que l'altura lliure ha pujat fins a 17,5 cm –Déu n'hi do– no cal patir si es circula fora de l'asfalt. I l'entrega de parell del motor i llarg recorregut del pedal de l'embragatge compensen segons com l'absència del control de tracció. En carretera i vies ràpides es nota una direcció molt lleugera. I les suspensions, força toves, no deriven en un excés de balanceig i resulten còmodes quan es canvia l'asfalt per una pista forestal.

MOTOR: 1.461 cc. 4 cilindres/8V. Injecció directa comon rail i turbo. POTÈNCIA: 70 CV a 4.000 rpm. PARELL: 160 Nm a 1.700 rpm. CANVI: Manual, cinc marxes. SUSPENSIONS: McPherson/Eix flexible. FRENS: Discos de 259 mm/Tambor. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,024/1,753/1,590 m. PES: 1.141 kg. DE 0 A 100 KM/H: 16,7 segons. VELOCITAT MÀXIMA: 150 km/hora. CONSUM MITJÀ: 5,3 l/100 km (gasoil). EMISSIONS DE CO2: 140 g/km. DIPÒSIT COMBUSTIBLE: 50 litres. PREU: 12.050 euros.

També amb gasolina

Dacia manté la senzillesa com un dels seus valors fonamentals. Això es nota tant en l'equipament del Sandero Stepway i les limitades opcions disponibles com en una gamma diversificada en només dos motors (turbodièsel 1.5 dCi de 70 CV i 1.6 MPI de gasolina), sense que en aquests moments hi hagi previsió de cap altre propulsor ni tampoc de dotar-lo de tracció total. El motor de gasolina, de 1.598 cc i 8 vàlvules, rendeix 90 CV a 5.500 rpm i 128 Nm de parell a 3.000 rpm. Permet accelerar de 0 a 100 km/h en 12,4 segons i el consum mitjà és de 6,1 litres/100 km, amb 180 g/km d'emissions de CO2. Per equiparar aquesta versió amb la 1.5 dCi, Dacia li ha ajustat al màxim el preu: 10.050 euros.

«Packs» d'opció

Dacia proposa dos packs opcionals per al Sandero Stepway. El Confort consta d'aire condicionat i ràdio CD amb MP3. El denominat Elèctric permet disposar d'alçavidres elèctrics i tancament centralitzat amb comandament a distància.

Fet a Europa

Tot i la gran similitud amb el Sandero Stepway que Renault comercialitza a Sud-amèrica, adaptar-lo per a Europa ha exigit una inversió de 2,5 milions d'euros entre estudis i industrialització de la fàbrica de Dacia a Pitesti (Romania).

Plans d'ajuda

El nivell d'emissions de CO2 permet que el Sandero Stepway 1.5 dCi es pugui beneficiar dels vigents plans d'ajuda a l'adquisició de vehicles nous. En aquest cas, el preu final d'aquesta versió queda per sota dels 10.000 euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Una golejada regeneradora

Barcelona
 

Brutalitat de l’estrella Nunn

ATENES / bARCELONA
 
 

Decepció absoluta a Barbastre i adeu a la copa

barcelona
 

El Barça rep el Barcelos, un dels grans d’Europa

BARCELONA
 

L’1x1 del Barça a Son Moix

 

Hapoel, inversió d’Eurolliga

SAMoKOV (BULGÀRIA)
 
Alex Latinjak
psicòleg del bàsquet girona

“No s’escriuen llibres sobre esportistes fracassats”

girona