Opinió

Keep calm

Mugró i abstenció

És sabut que dis­sabte a la nit un poli­cia va obli­gar la can­tant Rocío Saiz a tapar-se els pits o se l’endu­ien emma­ni­llada, com si Múrcia fos l’Iran dels aia­tol·làs. Quan va aca­bar el con­cert, li van dema­nar la docu­men­tació. Segons el tes­ti­moni de la can­tant, el poli­cia li va adme­tre que, si hagués estat un home, no li hau­ria dit res. El poli­cia de la moral va fer un informe refe­rint-se a l’arti­cle 37 de la llei mor­dassa –aquesta que el govern d’esquer­res ha man­tin­gut, per cert– en què es diu que és una falta lleu “exe­cu­tar actes d’exhi­bició obs­cena”, que és el que li deu sem­blar, a l’home, que una dona ense­nyi els pits en un con­cert.

Per sort, hi ha hagut una onada de suport cap a la noia. L’èxit ha estat tan gran que el millor diari d’Espa­nya, El Mundo Today, se n’ha fet ressò: “El govern de Múrcia con­fina la població després de detec­tar dos pits a l’aire.”

Ja s’ha dit quanta raó tenia Rigo­berta Ban­dini i també que, en pura lògica, el següent pas seria pro­hi­bir l’entrada a Espa­nya d’Iggy Pop. I podríem afe­gir-hi que, més enllà d’haver pro­hi­bit els mugrons feme­nins a Ins­ta­gram i Face­book, ara toca cen­su­rar a les esco­les La lli­ber­tat guiant el poble o El nai­xe­ment de Venus, que són a París i Florència, i així se sal­va­ran de la foguera.

Cer­ta­ment, la poli­cia local de Múrcia ha obert un expe­di­ent a l’ins­pec­tor –això sí, inves­ti­ga­ran els fets…–, però ja s’ha insis­tit que vivim uns moments de regressió. I, en aquest sen­tit, la res­posta no pot ser l’abs­tenció. La res­posta són admi­nis­tra­ci­ons que per­me­tin una cosa tan natu­ral com que les dones es banyin i pren­guin el sol a la pis­cina amb el tors nu si els dona la gana, com fan els homes. Com ha dit Alba Alfa­geme, això no va de pits o de mugrons, va de lli­ber­tats o d’opressió. Va del car­tell que llença a la pape­rera tot el que els molesta. I l’abs­tenció és l’equi­distància de la qual tanta burla van fer els que la pre­go­nen.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.