Opinió

De reüll

Panorama educatiu

Entre l’alum­nat de primària i secundària es dona una situ­ació sem­blant a la de classe tre­ba­lla­dora: més hores de classe no es tra­du­ei­xen en un major èxit edu­ca­tiu de la mateixa manera que unes llar­gues jor­na­des labo­rals tam­poc no repre­sen­ten una major pro­duc­ti­vi­tat. Així ho posa en relleu l’informe espa­nyol de la publi­cació Edu­ca­tion at a glance 2023 (Pano­rama de l’edu­cació) de l’Orga­nit­zació per a la Coo­pe­ració i el Desen­vo­lu­pa­ment Econòmics (OCDE). Segons l’informe, els alum­nes de primària i secundària de l’Estat espa­nyol fan un total de 7.925 hores de classe, 291 més que la mit­jana dels països ana­lit­zats. Un excés d’hores lec­ti­ves que podria tenir relació amb el fet que un 27% dels joves d’entre 25 i 34 anys aban­do­nes­sin l’ESO, la qual cosa suposa 13 punts per sobre de la taxa mit­jana d’aban­do­na­ment d’estu­dis regis­trat a l’OCDE (d’un 14%). I això, tenint en compte que la titu­lació de l’ESO és la mínima necessària a l’hora d’acce­dir al món labo­ral. I encara una altra dada per a la reflexió: el per­cen­tatge de joves d’entre 18 i 24 anys que no estu­dien, ni tre­ba­llen, ni seguei­xen cap tipus de for­mació és del 17,2%, men­tre que la mit­jana a la resta de països és del 14,7%. Famílies, pro­fes­sors i auto­ri­tats edu­ca­ti­ves, pren­guin bona nota d’aquests índexs que neces­si­ten millo­rar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.