Baixador del TAV a l’aeroport de Girona
Mentre el servei de Rodalies està com està, els candidats ens proposen tirar endavant el projecte més absurd que s’ha plantejat els darrers anys, després del punt d’inspecció fronterera. Una estació exclusiva per als trens que connectin l’aeroport amb l’estació de Sants. Diuen que hi haurà 4.000 usuaris diaris en cada direcció, o sigui que caldran cinc unitats de tren Avant per dia, a més d’un servei llançadora entre la terminal i la nova estació del TAV, ja que estan separades per un quilòmetre. Això implica que per a un usuari el temps de trajecte entre l’aeroport i el centre de Barcelona s’allarga molt en comparació amb el servei d’autobusos que avui mateix permet fer la connexió entre avió i bus en un màxim de 20 minuts. I hi ha busos per als primers i darrers vols, cosa que no passaria amb el tren.
A l’aeroport de Girona, hi van molts usuaris catalans, francesos, etc., als quals això de l’estació del TAV no els serviria de res. O algú creu que un usuari de Sabadell anirà a Sants a agafar el TAV per venir a Girona podent venir i aparcar a Girona per 40 euros a la setmana? Aquest projecte ha de tornar al calaix i considerar els més de 250.000 euros ja gastats una broma més que un polític gironí, ara a l’Ajuntament de Barcelona, ens va colar fa uns anys. I, a més, no malbaratarem 100 milions dels diners dels nostres impostos.
Fontcoberta (Pla de l’Estany)