Articles

Ens estan desactivant abans d'activar-nos

El senyor secre­tari d’Estat, cons­tituït en vir­rei de Foment, ha arri­bat a Cata­lu­nya i ha fet un mira­cle. Víctor Morlán, tau­ma­turg. La purga del Xato o oli en un llum. Des que va tre­pit­jar sòl colo­nial, tots els trens de Roda­lies s’han qua­drat i les catenàries han jurat la Cons­ti­tució.

Aquí no es mou ningú de la via. Això vol dir que aquest home és un sant o que abans Renfe Cata­lu­nya era Can Vui­tanta. Pro­tes­ta­ven l’altre dia alguns patri­o­tes assis­tents a la llotja del peix del Barça perquè el beat Morlán gau­dia d’un lloc de pri­vi­legi més remar­ca­ble que el vice­pre­si­dent del govern de Cata­lu­nya.

Ange­lets! Morlán hau­ria de seure a la ban­queta al cos­tat de Rijka­ard. Si ha apedaçat Roda­lies, aquest home és capaç de gua­nyar la Lliga. Per si no n’hi havia prou amb la gran actu­ació de l’enviat de l’Olimp a la colònia, ahir la seva minis­tra va acon­ten­tar una dele­gació cata­lana, que va aca­bar el dinar llançant bar­rets a l’aire i vis­ques a Álva­rez i a Espa­nya.

Si Endesa i Red Eléctrica Española no ho arre­glen, som i serem súbdits con­tents. Deia ahir Jordi Hereu que havia detec­tat –el gran detec­ta­dor– un “canvi de tendència a Madrid”. Només fa un mes de la gran apa­gada i de la presa de les vies de Renfe pels gali­ots, i la revo­lució se’ns ha esmu­nyit entre les mans.

Ningú demana la dimissió de la minis­tra, tot­hom saluda i es fa fer foto­gra­fies al cos­tat del secre­tari d’Estat i som set mili­ons de satis­fets. Álva­rez hau­ria de venir a Bar­ce­lona a tirar tra­mus­sos i caca­uets. Encara no ens havíem aca­bat d’acti­var i ens han ben desac­ti­vat.

Són capaços de con­vo­car ells el referèndum del 2014 i de gua­nyar-lo. Hem estat vícti­mes d’una cons­pi­ració. Pot­ser ho van fer malbé tot durant 20 anys per després demos­trar que ho podien arre­glar en 20 dies.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.