Aeroport i tren
Diuen les estadístiques que segueix baixant l'activitat de l'aeroport. Per als que el vam conèixer buit i silenciós, com ho va estar tants anys, ens segueix semblant encara frenètica. Però és veritat que aquesta tendència a baixar, potser planejant més que fent un picat, és preocupant, en especial per al sector turístic, que en realitat és el sector de tots, i sobretot perquè sabem que el manteniment o la davallada depenen pràcticament de l'interès d'una companyia. Sabent que les coses poden anar així, es fa ara més evident que vam perdre la gran oportunitat de tenir un aeroport més competitiu, menys a mercè de l'estratègia de les companyies, quan es va optar per ubicar l'estació del TAV al centre de Girona en comptes de fer-ho a la zona de Vilobí. La suma del tren i l'avió, a la confluència d'un nus de carreteres, l'hauria convertit en molt més atractiu, més obert a tot el territori, en especial a la nova gran zona metropolitana de Blanes-Lloret, i només a cinc minuts de Girona ciutat. Avancen les obres de l'estació del TAV al parc (?) Central de Girona mentre l'aeroport ha vist reduïda la seva activitat en un 17%. Res a fer. Ja només ens queda estar pendents de l'excèntric Michael O'Leary i de la seva habilitat per seguir obtenint subvencions de les nostres més que empobrides administracions públiques. Cordem-nos el cinturó.