Reduir el soroll no implica només fer reduir la velocitat
La tinenta d'alcalde de Medi Ambient de l'Ajuntament de Barcelona, Imma Mayol, ha anunciat aquesta setmana que el consistori farà un estudi per determinar si cal fer reduir, en algun tram concret, el límit de velocitat a les rondes de la capital catalana dels 80 quilòmetres per hora actuals a 60. L'estudi, del qual no va anunciar quin pressupost té ni qui el farà, pel fet que l'Ajuntament té el costum d'externalitzar tots els informes, forma part del pla per a la reducció de la contaminació acústica. Aquest pla té l'horitzó del 2020, però l'Ajuntament considera que abans que s'acabi aquest mandat, l'any 2011, ja es podran aplicar una trentena de mesures amb un pressupost de 17 milions d'euros. I una de les mesures és fer aquest estudi. Tot i que Mayol ja va advertir que aquesta mesura només s'aplicaria en els punts més sorollosos, el mateix alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, va voler posar aigua al vi en relació amb la proposta recordant que, a més, aquesta mesura seria la darrera opció, i va animar d'aquesta manera Mayol a posar en marxa altres mesures. La tinenta d'alcalde, del mateix grup polític que ha imposat la limitació a 80 km/h a l'entrada de Barcelona, posa en marxa un estudi per reduir un soroll que, tot i que existeix, no provoca les queixes dels veïns. Només cal passejar per Gràcia o Ciutat Vella per comprovar on s'han de posar tots cinc sentits a l'hora de reduir el soroll. En tot cas, s'haurà d'esperar que els resultats de l'estudi siguin contundents i no es produeixi el que ha passat amb la limitació a 80 km/h, ja que encara és l'hora que Medi Ambient presenti alguna dada –fins ara només ha fet públics càlculs matemàtics però cap dada real– que demostri que s'ha reduït la contaminació gràcies a la mesura.