Articles

Una petició: Nick Cave

El suec

Com que fa uns dies el com­pa­tri­ota (suec, és clar) David Cas­ti­llo dedi­cava aquesta columna a rei­vin­di­car el seu esti­mat Bob Dylan i les ver­si­ons que de la seva música ha enre­gis­trat el gran Bryan Ferry al CD Dyla­nes­que, un ser­vi­dor ha deci­dit no ser menys i apro­fi­tar l'avi­nen­tesa per publi­ci­tar una ceba que de fa molt temps tinc fixada al cap, amb el morro afe­git de pre­sen­tar-la com a pro­posta per al Fes­ti­val Grec de l'any que ve. I sense cobrar comissió, que consti.

Es tracta de Nick Cave, per des­comp­tat. El cro­o­ner impe­ni­tent, l'exqui­sit bala­dista i el ter­rorífic des­troyer, el gran bor­ratxo i l'emi­nent lec­tor de la Bíblia ve d'edi­tar, jun­ta­ment amb tres mem­bres -i mai més ben dit- dels mítics The Bad Seeds, un disc titu­lat Grin­der­man, igual que la banda que s'han inven­tat per a l'ocasió. Al llarg del seu escàs minu­tatge, l'admi­rat Nico­lau Cova s'ho fa venir bé per retro­bar-se amb el seu jo més rocker i ter­ro­rista, i des­patxa onze temes que són una esco­pi­nada de petroli encès, pur rock'n'roll bitu­minós i savi a càrrec d'algú que ja en sap més per vell que per dia­ble, sense que això li tre­gui cap mèrit com a dia­ble. Expe­ri­ment, rein­venció o excusa, el cas és que Grin­der­man ens retroba amb el Nick Cave, i una part dels Bad Seeds, més des­a­fi­a­dors, i, de retop, amb aque­lla ener­gia no del tot per­duda dels millors anys de les nos­tres vides. I no sé què em fa pen­sar que el seu directe, enri­quit amb una selecció de gem­mes dels trenta anys que por­ten donant guerra, ha de ser una cosa sen­sa­ci­o­nal.

De manera que Nick Cave & The Bad Seeds són la meva petició per al Grec de l'any que ve, con­vençut com estic que ens ofe­ri­rien un con­cert tan gran com enguany ho han estat els d'Antony & The John­sons o Maria del Mar Bonet & Miguel Poveda. I no parlo de Mor­ris­sey, perquè ales­ho­res sí que començo i no acabo.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.