Articles
La dimissió de la ministra, en via morta
Ahir el Parlament de Catalunya va obrir un debat que està destinat a acabar demà amb la petició de dimissió de la ministra de Foment, Magdalena Álvarez. Només el PSC té previst votar-hi en contra. No és la primera vegada que la cambra catalana tracta els greus perjudicis que des d’aquest estiu estan patint els usuaris dels serveis de Rodalies de Renfe i, des del passat 20 d’octubre, també els de Ferrocarrils de la Generalitat. Tots els partits polítics representats al Parlament –inclòs el PSC– es planyen per la situació de les infraestructures a Catalunya i la falta d’inversions de l’Estat.
En una sessió acalorada, ahir el líder de l’oposició, Artur Mas, va acusar el president José Montilla d’haver posat en perill la seguretat dels usuaris per aconseguir l’objectiu d’inaugurar l’arribada del TGV a Barcelona el 21 de desembre. Mas va acusar Montilla de voler salvar la cara al PSOE per sobre de qualsevol altra consideració. Fins i tot, amb riscos per a la seguretat dels ciutadans. Evidentment, els ciutadans volem saber les causes de la dramàtica situació que patim i que ens donin les solucions perquè s’arregli. Aquesta és la nostra prioritat i creiem que ha de ser la del govern. Però això no ens pot fer oblidar que
no ens trobem davant d’imponderables, sinó que el caos actual respon a polítiques equivocades i decisions preses per tècnics i polítics que han de respondre políticament dels seus errors.
La falta de sensibilitat de la ministra és, també, un factor afegit al malestar provocat pel caos de Rodalies. És indignant sentir com Magdalena Álvarez es vanta de “dormir molt tranquil·la” mentre els usuaris catalans dels transports públics s’han de llevar dues hores abans per culpa de la seva ineficàcia. I un no sap si riure o plorar quan, a la desesperada, anuncia ara la gratuïtat dels bitllets de tren de les línies afectades. Per tot això la dimissió de Magdalena Álvarez no és només desitjable, sinó que és imprescindible. Els usuaris de Renfe i de Ferrocarrils –i tots els ciutadans– mereixem una disculpa. El cessament de la ministra és l’única opció que li queda al govern de José Luis Rodríguez Zapatero per recuperar la dignitat perduda a Catalunya. Amb tot, sabem que no ho farà.
En una sessió acalorada, ahir el líder de l’oposició, Artur Mas, va acusar el president José Montilla d’haver posat en perill la seguretat dels usuaris per aconseguir l’objectiu d’inaugurar l’arribada del TGV a Barcelona el 21 de desembre. Mas va acusar Montilla de voler salvar la cara al PSOE per sobre de qualsevol altra consideració. Fins i tot, amb riscos per a la seguretat dels ciutadans. Evidentment, els ciutadans volem saber les causes de la dramàtica situació que patim i que ens donin les solucions perquè s’arregli. Aquesta és la nostra prioritat i creiem que ha de ser la del govern. Però això no ens pot fer oblidar que
no ens trobem davant d’imponderables, sinó que el caos actual respon a polítiques equivocades i decisions preses per tècnics i polítics que han de respondre políticament dels seus errors.
La falta de sensibilitat de la ministra és, també, un factor afegit al malestar provocat pel caos de Rodalies. És indignant sentir com Magdalena Álvarez es vanta de “dormir molt tranquil·la” mentre els usuaris catalans dels transports públics s’han de llevar dues hores abans per culpa de la seva ineficàcia. I un no sap si riure o plorar quan, a la desesperada, anuncia ara la gratuïtat dels bitllets de tren de les línies afectades. Per tot això la dimissió de Magdalena Álvarez no és només desitjable, sinó que és imprescindible. Els usuaris de Renfe i de Ferrocarrils –i tots els ciutadans– mereixem una disculpa. El cessament de la ministra és l’única opció que li queda al govern de José Luis Rodríguez Zapatero per recuperar la dignitat perduda a Catalunya. Amb tot, sabem que no ho farà.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.