Opinió

Mirades

El famós semàfor de Llambilles

Des de la seva entrada en servei provoca cues i nervis als usuaris, que hi perden temps i diners

Quan van preguntar a la consellera Paneque, poc després del seu nomenament al capdavant de Territori, pel semàfor de Llambilles, va deixar anar un somriure i va dir que era una carpeta que tornava a tenir oberta el secretari de Mobilitat, Manel Nadal Farreras. Deu ser una d’aquelles carpetes que en Manel diu que es va trobar tal com les havia deixat quan va plegar del mateix càrrec el 2010. El semàfor de Llambilles s’ha fet famós. En un article de fa cinc anys, l’escriptor Miquel Aguirre afirmava que era “un indret que havia agafat identitat pròpia”, i un altre usuari habitual, el periodista Francesc Sánchez Carcassés reconeix que està fart de fer cua i que en aquells pocs quilòmetres entre la rotonda del suro de Cassà, quan ve en direcció a Girona, i a l’altura de l’Esclat quan torna cap a Palamós, el semàfor de Llambilles li ha robat moltes hores de la seva vida i li ha fet gastar molts diners en gasolina. És a dir, ha perdut temps i diners. Si anem a l’hemeroteca, trobarem cartes i cartes d’usuaris que es queixen del mateix. El semàfor de Llambilles està maleït pels usuaris habituals de la C-65 i no sé si acaba d’agradar als mateixos veïns del poble que reclamaven seguretat a principis de segle, perquè, i ho és, trencar cap dels seus habitatges era perillós.

M’ha fet gràcia que els dos amics periodistes citats recordin, sense haver-se posat d’acord, que coneixen cada detall dels restaurants, estanc, xurreria, club de carretera, benzinera, carril bici i camions i caixes apilonades del magatzem de fruita. I Aguirre recorda que, quan funciona, el radar que hi ha a la recta entre la rotonda del polígon i la benzinera de Cassà “radiografia la lentitud” en determinades hores. En fi, que el semàfor de Llambilles continua, anys després, provocant cues a primera hora del matí i a partir de les cinc de la tarda, cosa que emprenya molta gent que es queixa que amb el desdoblament des de la costa d’Alou al mar i amb les variants de Llagostera i Cassà fetes, no s’hi ha guanyat gaire, perquè el temps recuperat es perd al semàfor de Llambilles.

El semàfor va entrar en funcionament el 28 d’octubre del 2004 a les tres de la tarda i al diari de l’endemà Montse Barrera ja titulava: “L’entrada en servei del semàfor de Llambilles provoca cues quilomètriques en els dos sentits de circulació.” 2004, recordin. El semàfor era per evitar sinistres i una mesura provisional posada en servei pel conseller Joaquim Nadal d’acord amb el llavors alcalde Josep Serra. Es van fer estudis, d’una variant pel costat oest i una rotonda a l’entrada del poble venint de Quart que et portava a l’altra rotonda que sí que es va construir, la del polígon. I fins i tot un soterrament o un pas inferior. Amb una consulta popular en què els veïns van dir no a la proposta es van acabar els projectes i van continuar les cues. Cues que també, cal recordar-ho, pateixen els veïns de Llambilles.

Fa dos anys i mig hi passaven 24.000 vehicles al dia de mitjana i en època de vacances, fins a 32.000. Realment cal una solució i per tant esperem que la carpeta oberta aporti solucions que siguin segures i bones per als veïns de Llambilles i els conductors en general, que no hi hagin de perdre temps i diners.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia