Opinió

De set en set

Un ‘kit’ per a l’autopista

Com que dels trens no ens en podem refiar, ens veiem abocats a anar per carretera. I si ho hem de fer per l’AP-7, calcem-nos bé. El trànsit de camions en el tram tarragoní de l’AP-7 ha crescut un 50% des que el gener del 2020 la via va passar a ser gratuïta, segons un informe de la Càtedra per al Foment de la Innovació Empresarial de la URV, que demana mesures urgents per resoldre la situació “crítica” d’una autopista saturada i amb sinistralitat creixent. Aquest augment del trànsit ha posat en evidència les limitacions de la capacitat de l’autopista, sobretot en els trams amb dos carrils per cada sentit, com és el cas entre el límit amb el País Valencià i Vila-seca. Les propostes per descongestionar-la que apunta l’informe són diverses, des de construir carrils addicionals fins a regular la velocitat en funció de les condicions viàries i meteorològiques, reduir la velocitat en els trams més congestionats fins als 60 km/h, aplicar un sistema de velocitat variable entre Maçanet de la Selva i el Vendrell, agilitzar la gestió dels accidents i la retirada de vehicles, donar informació en temps real als conductors, instal·lar més càmeres i radars de tram i, fins i tot, aplicar eines d’intel·ligència artificial. Els experts es mostren escèptics davant la voluntat “insuficient” mostrada fins ara per l’Estat per resoldre una situació “en perill de convertir-se en crònica”. I a nosaltres només ens queda una opció: portin, també, un kit de supervivència a l’autopista. Aigua, menjar, la bateria del mòbil ben carregada, i un joc de cartes per si la cosa s’allarga i han de fer nit en una llarga cua de vehicles aturats a l’AP-7.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.