Articles

Trossos

Ànima

Per què el Barça és més fort que el Racing de San­tan­der, posem per cas? Doncs perquè hi ha hagut molta més gent que l'ha fet seu, que s'hi ha iden­ti­fi­cat. Aquesta gent ha estat dis­po­sada a fer-se'n soci, a com­prar-ne la samar­reta, a pagar per veure els seus par­tits per tele­visió. I els diners que això ha por­tat li han permès de ser espor­ti­va­ment fort. La gent s'iden­ti­fica amb una ànima. I és l'ànima el que et fa ric i com­pe­ti­tiu. L'ànima és un bé econòmic i espor­tiu.

Eco­no­mia

Quina és l'ànima del Barça? Quin caràcter específic ha fet que es produís aquesta iden­ti­fi­cació? El Barça no té un Estat al dar­rere. L'ànima que pri­mer va fer fort el Barça va ser l'encar­nació de la cata­la­ni­tat, de la democràcia, de l'ober­tura al món. I quan el fut­bol va esde­ve­nir glo­bal, sense dei­xar de ser això, gràcies a la mus­cu­la­tura obtin­guda sent això, va repre­sen­tar valors uni­ver­sals en la mateixa direcció. L'acord amb Uni­cef ho va fer visi­ble.

Qatar

Posar el nom de la fun­dació de Qatar a la samar­reta no afecta només als números del club, afecta també a l'ànima. I l'ànima és el que dóna força al club, també econòmica­ment. És com­pa­ti­ble aquesta publi­ci­tat amb els valors que han fet fort el Barça? Hi ha sos­pi­tes que entra en con­tra­dicció. Lla­vors, encara que et paguin molt, estàs fent un mal negoci. Perquè a canvi d'uns diners per avui perds allò que et fa fort i com­pe­ti­tiu sem­pre. I això acaba afec­tant també els diners.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.