Opinió

Apunts

Estafadors

No cal dir el nom de les companyies perquè no vull més problemes dels que ja tinc. Tampoc és la primera vegada que em passa. Informo una empresa perquè em doni de baixa un rebut que m'ha domiciliat durant anys. Després em trobo que me l'han carregat al compte. Dic al banc que el retorni, però el presenten de nou, sovint de manera camuflada.

Com se n'hauria de dir? Quan parles amb la telefonista o oficinista de torn, sempre tenen algun argument, tot i que no impedeix que te'l puguin reclamar o tornar a carregar. En aquest cas, Catalunya no és diferent de la resta de l'Estat: qui no roba és perquè no ho pot fer. I el control i la tossuderia de l'implicat han d'estar per sobre dels afamats rapinyaires, que sovint es disfressen rere pomposes sigles i entitats centenàries. Suposo que el mecanisme està ideat per als que no s'hi fixen, que deuen ser moltíssims, sabent el grau de deixadesa que impera o l'escassa perícia dels ciutadans per entendre un mínim de comptabilitat.

Seria interessant calcular la quantitat de milions que es cobren de manera fraudulenta i denunciar les empreses que ho fan amb severitat. Potser així reprimirien la perversitat d'abusar mitjançant la informació que tenen de la clientela. Es parla molt d'Europa, però nosaltres continuem amb dinàmiques que no es produeixen ni al Marroc. Fins ara em feia ràbia, ara només em preocupo d'estudiar els extractes bancaris. Dins el metro, la megafonia informa que ha entrat un lladre al vagó, amb una camisa de quadres blaus. No és l'únic, perquè hi ha propaganda d'una d'aquestes entitats de què els parlo.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.