Política

Álvarez: "No hi ha cap retard en les obres del TGV entre BCN i França "

CiU retreu a la ministra que l'anunci de l'endarreriment fins el 2012 s'hagi fet just després de les eleccions

La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, ha afirmat que "no hi ha cap retard" per part de l'actual govern espanyol en les obres del TGV que connecta Barcelona amb la frontera francesa i ha assegurat que els traçats alternatius que ara es proposen com a "millors", van ser rebutjats en l'anterior legislatura.

Álvarez ha respost així en la sessió de control al govern de Zapatero una pregunta formulada pel diputat de CiU Jordi Jané sobre la demora de tres anys en les obres d'aquest tram d'alta velocitat, la finalització del qual estava prevista per l'any 2009.

"Ens hem trobat les línies d'alta velocitat com el PP les va deixar. I vostès els van recolzar perquè les deixessin en aquestes condicions", ha dit la ministra, que ha afegit: "Jo em faig responsable del que hem fet en aquesta legislatura".

En aquest sentit, Álvarez ha explicat que, des que el seu govern va rebre la Declaració d'Impacte Ambiental el passat dia 5 de juny, va tardar un dia a elaborar l'estudi informatiu i dos a transmetre a la ciutadania "totes" les accions que pensava dur a terme.

No obstant això, segons el parer de Jané, el Govern "incompleix" el compromís adquirit amb Catalunya de portar el TGV fins a França en el termini previst. "Sent vostè ministra vam acordar que el tren d'alta velocitat arribaria com a màxim a la frontera francesa l'any 2009", ha afegit.

CiU critica l'anunci després del 27-M
Jané ha criticat que el retard es reconegués pocs dies després de les eleccions municipals i ha retret a la ministra que no s'hagi evitat aquesta demora des de les tres administracions governades pel PSOE que gestionen aquest projecte: Executiu, Generalitat i Ajuntament de Barcelona.

Així mateix, ha insistit a Álvarez que "encara està a temps de rectificar" i "d'escoltar el que demanen els ciutadans a Catalunya", que consideren "inacceptable" demorar el final de les obres fins a 2012, ha afegit.

Per la seva banda, Álvarez ha indicat que les tres administracions implicades en el projecte van analitzar "totes les alternatives" i que finalment van decidir "modificar-ne" una.

Acusacions al govern del PP
A més, ha criticat que tots aquests traçats, que s'havien projectat en l'anterior legislatura, travessaven el centre de Barcelona i havien estat "consensuats" per CiU i PP.

"Tan sols trenta-quatre dies després d'arribar l'acord el vam treure a informació pública, 8.376 al·legacions. I el 21 de setembre de 2006 les vam remetre a Medi Ambient", ha continuat Álvarez, que ha catalogat està decisió de modificar el projecte de "minuciosa", "complexa" i de "gran importància".

"Quin és el retard de les dates que vostè diu?", ha prosseguit Álvarez. "Perquè, segons el PP i segons vostès, també havia d'estar el TGV a Barcelona el 2007. Com podia arribar si el van deixar en unes circumstàncies que era impossible que arribés a Lleida?", ha conclòs.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.