Política

Reclamen la compareixença urgent de Campuzano al Parlament per la promesa de la residència

Tots els grups de la Comissió de Drets Socials, excepte ERC, voten a favor

Tots els grups que componen la Comissió de Drets Socials del Parlament de Catalunya, excepte ERC, han votat aquest dimecres a favor de la compareixença urgent del conseller Carles Campuzano perquè expliqui la seva promesa de construcció d’una nova residència a Santa Coloma de Gramenet (Barcelonès).

Diumenge passat, en un acte d’ERC, el conseller de Drets Socials, Carles Campuzano, es va comprometre, juntament amb el candidat del partit a l’alcaldia de Santa Coloma, Gabriel Rufián, a impulsar una nova residència per a gent gran en aquest municipi si ERC aconseguia l’alcaldia. La polèmica sobre aquesta promesa electoral es va activar ràpidament a les xarxes socials diumenge mateix i ahir dimarts ja va arribar al Parlament, on aquest dimecres s’ha votat a favor de la compareixença urgent de Campuzano davant la Comissió de Drets Socials de la cambra catalana. En Comú Podem, PSC, Junts per Catalunya, Vox, CUP i el grup mixt han votat a favor, amb 13 vots, de la compareixença urgent, mentre ERC hi ha votat en contra, segons informa l’agència Efe.

Intervencions

Jéssica González, d’En Comú Podem, per exemple, ha parlat d’ “irresponsabilitat i xantatge electoralista l’anunci fet fa dies”, mentre que Raúl Moreno, del PSC, ha valorat les declaracions del conseller com “una falta de respecte institucional i a la ciutadania”.

En canvi, el diputat Bartomeu Compte, d’ERC, ha argumentat aquest dimecres que les residències geriàtriques a Catalunya “es fan en funció de les necessitats” del territori i ha recomanat als altres diputats de la comissió que s’escoltessin la totalitat i la literalitat de les declaracions de Campuzano en relació amb la residència de Santa Coloma de Gramenet.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Memòria

El Memorial Democràtic es vol blindar

Barcelona
La crònica

Derna, òrfena; una ciutat sense mares ni líders

Beirut
PALAMÓS

L’alcalde, copilot del cotxe policial multat i conduït per un altre regidor

palamós
política

Mor l’expresident de la República Italiana, Giorgio Napolitano

barcelona
estat francès

La fiscalia francesa demana jutjar Le Pen per malversació de fons públics europeus

barcelona
xina

La Xina i Síria anuncien una associació estratègica

barcelona

VOX proposa una llei que imposaria el castellà a les Balears

BARCELONA

Sumar proposa despenalitzar les injúries a la Corona i l’ultratge a la bandera

barcelona
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Ucraïna ataca amb míssils la seu de la flota russa del mar Negre a Crimea

barcelona