Política

ESTAT FRANCÈS

Confirmen la sentència de tres anys de presó a Sarkozy per corrupció

L’expresident francès no ingressarà en un centre penitenciari, ja que dos anys estan exempts de compliment i el tercer el pot complir amb un braçalet electrònic, segons la sentència

L’expresident francès Nicolas Sarkozy ha estat condemnat aquest dimecres pel Tribunal d’Apel·lació de París a tres anys de presó, dos exempts de compliment, per un delicte de corrupció comès el 2014 en l’anomenat ‘cas de les escoltes telefòniques’. Segons la presidenta del tribunal, l’exmandatari “es va beneficiar del seu estatus d’expresident (...) per obtenir un benefici personal” i “atempta contra la confiança que els ciutadans poden legítimament esperar de la justícia”, informa Efe. Sarkozy, de 68 anys i retirat de la primera línia política des del 2016, ha abandonat la sala sense fer declaracions però la seva advocada, Jacqueline Laffont, ha qualificat la decisió judicial “d’increïble” i ha anunciat que la recorreran al Tribunal de Cassació.

L’expresident, que va ser sentenciat a la mateixa pena en primera instància el març del 2021, és el primer excap de l’Estat francès condemnat a una pena de presó efectiva però no ingressarà en un centre penitenciari, ja que la condemna precisa que pot complir la pena amb un braçalet electrònic i li imposa una prohibició dels drets civils de tres anys —fet que el fa inelegible—, segons informa Le Monde.

El seu històric advocat, Thierry Herzog, i l’exmagistrat superior Gilbert Azibert, també han estat declarats culpables d’haver fet un “pacte de corrupció” amb l’expresident el 2014 i han estat condemnats a la mateixa pena, a més de tres anys prohibició d’exercir l’advocacia per a Herzog i el mateix període de privació dels seus drets cívics per a Azibert, segons Le Figaro i Efe. Cap dels dos haurà d’ingressar a la presó.

L’expresident francès ja va ser condemnat a un any de presó el setembre del 2021 pel finançament irregular de la campanya electoral per a les presidencials del 2012, decisió judicial que va recórrer i que serà jutjada en apel·lació el proper mes de novembre. Sarkozy té un tercer front jurídic, ja que la Fiscalia Nacional Financera va sol·licitar la setmana passada processar-lo pel suposat finançament il·legal de la seva campanya presidencial del 2007 amb fons del règim libi de Muamar Gaddafi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

estats Units

La Cambra de Representants dels EUA destitueix el seu president, el republicà Kevin McCarthy

barcelona
conflicte bèl·Lic a l’est d’europa

Principi d’acord entre Varsòvia i Kíiv pel pas del gra ucraïnès

barcelona

El Consell per la República pregunta a les bases si promou el bloqueig de la investidura de Sánchez

barcelona
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Els EUA preparen un nou paquet d’ajuda a Kíiv

barcelona
tensió al caucas

Armènia desafia el Kremlin i ratifica l’Estatut de Roma, que permet detenir Putin

barcelona

El Senat aprova una moció del PP contra l’amnistia

barcelona
estats units

Hunter Biden es declara no culpable de possessió il·legal d’una arma quan consumia drogues

barcelona

LA CUP insisteix que “toca referèndum o referèndum”

barcelona

Feijóo: “M’interessa molt més el que digui Puigdemont que el que digui Sánchez”

barcelona