Política

memòria històrica

Homenatge a tres maquis emboscats a Sant Ferriol

L’Amical d’Antics Guerrillers farà un acte de tribut dissabte al matí a Joan Panyella, Ramon Solsona i Àngel Moreno

Combatents del PSUC, els van detenir el juny del 1953

El 22 de juny del 1953, Joan Panyella, Ramon Solsona i Àngel Moreno, tres guerrillers del PSUC, van ser delatats i la Guàrdia Civil els va emboscar a la Font de Planells, a Sant Ferriol. Els tres maquis, un cop havien complert la seva missió, feien el viatge de Barcelona cap a França per una de les rutes que utilitzaven habitualment per comunicar l’exili amb la resistència clandestina.

L’Amical d’Antics Guerrillers de Catalunya commemora dissabte l’efemèride amb un homenatge a Besalú. “Volem recordar el valor de tots aquells homes i dones que en el temps més foscos del franquisme no van perdre la voluntat ni l’esperança d’enderrocar la dictadura i retornar la democràcia”, assenyala l’Amical en un comunicat.

Els actes començaran a dos quarts de deu del matí a Besalú des d’on s’anirà fins a la Font de Planells on davant de l’estela memorial que els recorda es farà un petit acte. A dos quarts d’una del migdia es continuarà l’homenatge a la plaça de l’ajuntament de Besalú. A l’acte està previst que hi assisteixi el director del Memorial Democràtic, Jordi Font. Finalment hi haurà una ofrena floral a la tomba dels guerrillers al cementiri de Besalú.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El PP vol obligar el govern espanyol a informar sobre la reunió amb Junts

barcelona

L’ANC crea un grup de treball per impulsar la llista cívica

barcelona

El salvadorenc Francisco Galindo Vélez serà el verificador en les reunions de Junts i PSOE

barcelona
Rússia

Batudes policials a Moscou en clubs LGTBI

Barcelona
Guerra a l’Est d’Europa

Preocupació a Ucraïna per la seguretat nuclear a Zaporíjia

Barcelona
Emirats Àrabs Units

Els Estats Units prometen 3.000 milions de dòlars al Fons Verd del Clima

Barcelona

Junqueras treu pit de la “feina prèvia” d’ERC per assolir l’amnistia

barcelona
Guerra al Pròxim Orient

Israel confirma la mort de cinc ostatges retinguts a Gaza

Barcelona

Els atacs d’Israel causen més de 200 morts en 24 hores des de la fi de la treva

barcelona