Política

Madrenas afirma que els horaris de tren a Girona són mostra d’un Estat caduc

En el tercer dia de campanya per a les eleccions del 23 de juliol, els candidats de Junts al Congrés i al Senat per la demarcació de Girona, Marta Madrenas, Joan Bagué i Albert Piñeira, i el secretari general del partit, Jordi Turull, han fet parada a la capital de la Cerdanya, on la modernització de la línia de tren R3, que uneix Barcelona amb Vic, Ripoll i Puigcerdà, i que manté pràcticament els mateixos horaris i freqüències que quan es va posar en marxa, ara fa cent anys, és una reclamació persistent des de fa dècades.

En un comunicat, Junts recorda que el desdoblament del tram entre Barcelona i Vic, llargament reivindicat, arriba amb comptagotes i per fases que s’han dilatat en el temps, i permetria millorar la seguretat de la línia i augmentar les freqüències de trens, en un moment en què és necessari plantejar alternatives al vehicle privat, i facilitar una mobilitat i un turisme sostenible.

“Els veïns i veïnes de la Cerdanya que volen desplaçar-se a Barcelona amb la R3 tenen un trajecte de més de tres hores, pràcticament el mateix que fa un segle. Una línia de tren amb els mateixos horaris que fa cent anys és el millor exemple que patim un Estat caduc que no ens permet avançar i respondre a les necessitats i demandes dels ciutadans”, ha explicat Madrenas, que ha remarcat que és per això que les eleccions del 23-J “no van de dretes o d’esquerres, com insisteixen els qui volen polaritzar la campanya: van de progrés o de retrocés, de Catalunya o Espanya, de posar fi d’una vegada al maltractament i dèficit que patim els catalans i catalanes, dels gironins i gironines de totes les comarques, perquè ja n’hi ha prou”.

“Les dades ho certifiquen: la Cambra de Comerç publicava fa uns dies que l’empresa estatal Adif només va invertir l’any 2021 2 de cada 10 euros que havia pressupostat. A Catalunya es fan fer 0 km nous pels 84 de Madrid, i es van executar un 35% dels pressupostos versus els 184% de Madrid. La dreta i l’esquerra espanyoles tenen diferències en moltes coses. Però en el tracte a Catalunya acaben fent sempre el mateix”, ha indicat la candidata.

“La desinversió a la xarxa de ferrocarril castiga l’eficiència d’un servei clau per a la descarbonització del transport i afecta el dia a dia de les persones, que s’han de desplaçar per feina o estudis”, ha afegit Madrenas.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

estat espanyol

Destitueixen el secretari general de Ports en relació amb el ‘cas Koldo’

barcelona
Estat espanyol

Luis Argüello relleva Joan Josep Omella al capdavant dels bisbes espanyols

Barcelona
política

García-Castellón vol saber ara si espies russos van viatjar a Barcelona

barcelona
política

El govern reclama més de 5.000 milions a l’Estat per les inversions no executades

barcelona

El Govern diu que encara no s’ha formalitzat la proposta de la dessaladora

lloret de mar
Guerra a Gaza

L’ONU troba informació “clara i convincent” sobre violacions d’ostatges

Barcelona
L’ESCALA

L’oposició engega una campanya ciutadana per salvar Can Ramis

L’ESCALA
política

L’Ajuntament de Barcelona tanca el 2023 amb 51 milions de superàvit

barcelona
política

Els comuns presentaran una esmena a la totalitat dels pressupostos

barcelona