Política

estats units

Trump diu que el 4 març aplicarà els aranzels a Mèxic i el Canadà

En un principi, el president havia postergat la seva aplicació fins al 2 d’abril

La Xina rebrà un recàrrec addicional del 10%

El president estatunidenc, Donald Trump, ha assegurat aquest dijous en la seva xarxa Truth Social que els aranzels a Mèxic i el Canadà entraran en vigor el 4 de març si l’“assot” del trànsit de fentanil continua i no se’l “limita de manera seriosa”.

Així mateix, els EUA imposaran aquest dia aranzels addicionals del 10% a la Xina, segons ha anunciat el mandatari.

Segons Trump, “les drogues encara estan entrant al nostre país des de Mèxic i el Canadà a uns nivells molt alts i inacceptables. Un gran percentatge d’aquestes drogues, moltes d’elles en forma de fentanil, es fan o són proporcionades per la Xina”.

“No podem permetre que aquest assot continuï danyat als Estats Units i, per tant, fins que no es detingui o sigui limitat de manera seriosa, els proposats aranzels programats per a entrar en vigor el 4 de març, entraran, per descomptat, en vigor com estava previst”, ha aclarit Trump.

Aquest dimecres, a l’inici de la seva primera reunió de gabinet de govern, Trump va semblar indicar que tots els aranzels previstos per la seva Administració es postergaven al 2 d’abril.

Al febrer, Trump va decidir donar un mes de gràcia a Mèxic i el Canadà per a demostrar progressos en la lluita contra el fentanil i la immigració i tots dos veïns nord-americans van anunciar mesures a aquest respecte.

La incertesa respecte al rumb de la política comercial de Trump en relació amb els seus principals socis comercials està començant a llastrar als mercats i l’ànim dels consumidors i empreses.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia