Política

política

Consum proposa identificar amb un prefix les trucades comercials

El Ministeri de Consum ha presentat dues esmenes a la llei SAC d’atenció al client per tal que les trucades comercials s’hagin d’identificar amb un prefix i es puguin bloquejar en cas que no ho facin. Les propostes provenen d’un acord entre Sumar i el PSOE que també preveu assenyalar amb un número propi les trucades d’atenció al client. D’altra banda, s’ha impulsat una altra esmena per declarar nuls els contractes que es tanquin en trucades telefòniques no consentides.

L’objectiu de les esmenes, segons el govern, és “desincentivar les empreses a fer trucades no desitjades, ja que els contractes aconseguits mitjançant aquest tipus de comunicacions quedaran anul·lats”. Consum afirma que la iniciativa respon al creixent volum de queixes per part de la ciutadania i als testimonis de consumidors que denuncien sentir-se “pressionats o confosos” per aquestes trucades. En aquest sentit, la mesura busca protegir el dret del consumidor a decidir amb llibertat i informació suficient.

El ministre de Consum, Pablo Bustinduy, ha detallat aquest dimarts que també s’obligarà les empreses a renovar cada dos anys el consentiment de l’usuari per rebre trucades comercials, assegurant així que les empreses no s’emparin en autoritzacions indefinides per continuar contactant amb els usuaris.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]