Política

estat espanyol

Díaz exigeix a Sánchez “resetejar” les relacions dins de l’executiu espanyol

La vicepresidenta segona sosté que cal “un nou marc de relacions” per la legislatura i fer un gir social “de 180 graus”

La líder de Sumar i vicepresidenta segona, Yolanda Díaz, ha “exigit” aquest dijous al president espanyol, Pedro Sánchez, que convoqui d’urgència l’executiu per establir “un nou marc de relacions entre el PSOE i Sumar”. “No podem seguir així”, ha afirmat en una compareixença on ha qualificat el cas Santos Cerdán “d’inacceptable”, ha carregat contra el “bipartidisme” i ha apuntat que la legislatura “necessita un punt d’inflexió”. Es tracta, segons Díaz, de fer “un reseteig” i “un gir de 180 graus des del vessant social”, i també d’establir un tracte “d’igual a igual” amb “respecte, honestedat i claredat” entre els dos socis. El nou marc, segons ha afirmat, és clau per “a la continuïtat i per que seguim fins al 2027”.

Díaz ha fet roda de premsa dues hores després que el president del govern espanyol hagi demanat “perdó” a la ciutadania en una compareixença on ha afirmat que no tenia coneixement de les activitats de Cerdán, i on també ha assegurat que es disposa a acabar la legislatura fins al 2027.

La líder de Sumar ha apuntat que per garantir aquest trajecte fins al final de la legislatura calen canvis estructurals, perquè “és incomprensible i intolerable que estiguem assistint a fets idèntics” als que van propiciar la caiguda del govern de Mariano Rajoy, ha sentenciat.

També mesures que vagin més enllà. “Està molt bé demanar perdó a la ciutadania”, ha dit, però “el problema és que no sabem què ha passat”. Per tant, segons Díaz, “no n’hi ha prou amb les disculpes” i calen “mesures” per revertir la situació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]