Política

Romeva alerta que votar el PSC és votar Magdalena Álvarez

Assegura que ICV és la "garantia" d'una mobilitat basada en el ferrocarril i el transport públic

El candidat a les eleccions europees d'ICV-EUiA, Raül Romeva, ha alertat aquest divendres els catalans que votar la llista europea del PSC-PSOE és votar l'exministra de Foment Magdalena Álvarez, de qui ha recordat la seva "nefasta icaòtica" gestió de Rodalies a Barcelona.

En un acte a l'estació de Renfe de Molins de Rei i acompanyat pel secretari general d'ICV, Joan Herrera, Romeva ha remarcat que la seva formació és "la garantia d'una mobilitat basada en el ferrocarril i el transport públic", i ha contraposat el seu model al dels socialistes i al de la dreta europea, segons que informa un comunicat d'ICV-EUiA.

L'eurocandidat ha remarcat que el PSOE es troba en una disjuntiva: "O es creu en el ferrocarril, o es porta Magdalena Álvarez a les llistes, les dues coses a la vegada no són possible", ha advertit Romeva després de recordar que el Parlament va reprovar la gestió de l'exministra, que ocupa el número 3 de les llistes del PSOE.

Respecte a les polítiques de la dreta europea en matèria d'infraestructures, Romeva ha criticat el seu model "antic, contaminant i ineficient, basat exclusivament en l'asfalt".

Per l'eurodiputat, el model a seguir ha de ser el de Suècia, que compta amb més de 1.225 km de ferrocarril per cada milió d'habitants pels 240 que disposa Catalunya.

D'una altra banda, Romeva s'ha compromès a impulsar des del Parlament Europeu el Llibre Blanc Europeu de la Mobilitat Urbana per articular totes les polítiques de suport a la mobilitat urbana sostenible a les ciutats europees.

De la seva banda, Joan Herrera s'ha mostrat en la mateixa línia que Romeva, en reiterar que Magdalena Álvarez és "responsable i protagonista del col·lapse de Rodalies a Barcelona".

Herrera ha demanat el vot per a ICV-EUiA el pròxim dia 7 de juny perquè són "el vot a favor del tren de proximitat" i perquè és "l'esquerra compromesa amb el transport públic".

A més, el dirigent ecosocialista ha criticat el Pla de Rodalies del ministeri de Foment 2008-2015 per invertir menys a Barcelona que a Madrid, que tindrà una inversió de 66 km en cuadruplicació de vies pels 0 km de la ciutat comtal.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.