Política
Nadal avisa Blanco que el govern no és un més al Prat
Zapatero encarrega al ministre de Foment un estudi per a la tardor per saber com ha de ser el nou model de gestió. El govern espanyol retreu al PP que no tingués cap compromís amb el corredor mediterrani
“La comunitat autònoma no pot ser un més en un concert amb entitats privades i amb el govern espanyol”. Així de clar li va parlar el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, al ministre de Foment, José Blanco, quan es va referir al nou model de gestió aeroportuària en una intervenció al Senat. En altres paraules, que la Generalitat, assegura Nadal, no està disposada a tenir un paper residual en l’òrgan de gestió de l’aeroport del Prat.
De l’aeroport i de les infraestructures en general se’n va parlar ahir al Senat aprofitant una compareixença de Blanco a petició pròpia i que també havia demanat el Partit Popular. Durant la seva exposició, el titular de Foment va insistir en el compromís del president espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, de presentar un pla sobre el nou model de gestió aeroportuària abans no acabi l’any. Blanco només va parlar de “donar entrada al sector privat” i “incorporar les comunitats autònomes”. I Nadal va alertar-lo que “s’ha d’atribuir a cadascú el paper determinant que entre tots hem d’acordar”, davant la possibilitat que la participació del govern català sigui testimonial.
La seqüència dels esdeveniments obliga a mantenir la guàrdia alta, tenint en compte en quins termes es parlava durant la tramitació de l’Estatut a les Corts espanyoles. A finals del 2005 es debatia si la Generalitat havia de tenir una participació majoritària en l’òrgan de gestió, i durant el debat de política general Zapatero va insinuar al portaveu d’ERC, Joan Ridao, que això s’hauria pogut arribar a realitzar. D’aquell punt de partida s’ha passat a la inconcreció del mateix Zapatero durant la inauguració recent de la T1.
Informe a la tardor
El nou model és una cosa que preocupa el president espanyol i és per això que, segons fonts governamentals, li ha demanat a Blanco un informe. Zapatero espera tenir aquest document a la tardor, i se suposa que li ha d’arribar abans no hagin caigut totes les fulles, perquè el compromís és de tenir una proposta abans que finalitzi el 2009.
Del que també es va parlar ahir a la comissió de comunitats autònomes del Senat és del corredor mediterrani. El ministre de Foment va assegurar que el seu departament “intentarà” incloure’l en la nova llista de projectes prioritaris, ara que la Comissió Europea està revisant l’orientació de les xarxes de transport. Hi treballaran a partir de l’any que ve, aprofitant la presidència espanyola de la UE.
Sobre el corredor mediterrani, la intervenció del senador del PP, Manuel Blasco, i la rèplica de Blanco van confirmar que els governs de José María Aznar no l’havien tingut com a prioritari. Blasco es va queixar a Blanco que les altres dues connexions amb França, la basca i l’aragonesa, acumulin retards, i es va limitar a dir que li sembla bé el fet d’haver inclòs ara l’eix mediterrani com a prioritat.
De l’aeroport i de les infraestructures en general se’n va parlar ahir al Senat aprofitant una compareixença de Blanco a petició pròpia i que també havia demanat el Partit Popular. Durant la seva exposició, el titular de Foment va insistir en el compromís del president espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, de presentar un pla sobre el nou model de gestió aeroportuària abans no acabi l’any. Blanco només va parlar de “donar entrada al sector privat” i “incorporar les comunitats autònomes”. I Nadal va alertar-lo que “s’ha d’atribuir a cadascú el paper determinant que entre tots hem d’acordar”, davant la possibilitat que la participació del govern català sigui testimonial.
La seqüència dels esdeveniments obliga a mantenir la guàrdia alta, tenint en compte en quins termes es parlava durant la tramitació de l’Estatut a les Corts espanyoles. A finals del 2005 es debatia si la Generalitat havia de tenir una participació majoritària en l’òrgan de gestió, i durant el debat de política general Zapatero va insinuar al portaveu d’ERC, Joan Ridao, que això s’hauria pogut arribar a realitzar. D’aquell punt de partida s’ha passat a la inconcreció del mateix Zapatero durant la inauguració recent de la T1.
Informe a la tardor
El nou model és una cosa que preocupa el president espanyol i és per això que, segons fonts governamentals, li ha demanat a Blanco un informe. Zapatero espera tenir aquest document a la tardor, i se suposa que li ha d’arribar abans no hagin caigut totes les fulles, perquè el compromís és de tenir una proposta abans que finalitzi el 2009.
Del que també es va parlar ahir a la comissió de comunitats autònomes del Senat és del corredor mediterrani. El ministre de Foment va assegurar que el seu departament “intentarà” incloure’l en la nova llista de projectes prioritaris, ara que la Comissió Europea està revisant l’orientació de les xarxes de transport. Hi treballaran a partir de l’any que ve, aprofitant la presidència espanyola de la UE.
Sobre el corredor mediterrani, la intervenció del senador del PP, Manuel Blasco, i la rèplica de Blanco van confirmar que els governs de José María Aznar no l’havien tingut com a prioritari. Blasco es va queixar a Blanco que les altres dues connexions amb França, la basca i l’aragonesa, acumulin retards, i es va limitar a dir que li sembla bé el fet d’haver inclòs ara l’eix mediterrani com a prioritat.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.