Política
Zapatero es compromet a treballar perquè el Prat tingui més vols internacionals i descentralitzar Barajas
Amb tot, ha remarcat que les companyies poden escollir lliurement l'aeroport de destinació
El president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, s'ha compromès en el transcurs de la sessió de control del Congrés aquest dimecres davant el portaveu d'ERC, Joan Ridao, a treballar per eliminar les discriminacions a l'aeroport del Prat dels 23 convenis internacionals signats per l'Estat que estableixen que Barajas és l'única destinació dels vols entre els dos països.
Zapatero ha assegurat que facilitarà el trànsit a altres aeroports com el Prat perquè el seu objectiu és la "liberalització total dels aeroports i de les companyies que hi operen", però també ha volgut remarcar que les companyies poden escollir lliurement l'aeroport de destinació.
Ridao ha recordat que mentre no es facilita la projecció de l'Aeroport de Barcelona, al Prat tan sols opera el 5,4% dels vols intercontinentals de l'Estat quan altres aeroports europeus més petits, com Manchester, Milà o Viena, tenen més pes en aquest tipus de vols.
La diferència, ha apuntat, és que disposen d'un model de gestió descentralitzada i molt més competitiva "sense interferències polítiques de cap tipus" on els gestors depenen dels seus encerts. En la seva resposta Zapatero ha dit que "no impulsarà cap política que discrimini un aeroport sobre un altre" i en la renovació dels convenis internacionals "impulsarà el contrari", és a dir, "facilitarà el trànsit a altres aeroports" de l'Estat, entre els quals hi ha el de Barcelona.
Zapatero ha assegurat que facilitarà el trànsit a altres aeroports com el Prat perquè el seu objectiu és la "liberalització total dels aeroports i de les companyies que hi operen", però també ha volgut remarcar que les companyies poden escollir lliurement l'aeroport de destinació.
Ridao ha recordat que mentre no es facilita la projecció de l'Aeroport de Barcelona, al Prat tan sols opera el 5,4% dels vols intercontinentals de l'Estat quan altres aeroports europeus més petits, com Manchester, Milà o Viena, tenen més pes en aquest tipus de vols.
La diferència, ha apuntat, és que disposen d'un model de gestió descentralitzada i molt més competitiva "sense interferències polítiques de cap tipus" on els gestors depenen dels seus encerts. En la seva resposta Zapatero ha dit que "no impulsarà cap política que discrimini un aeroport sobre un altre" i en la renovació dels convenis internacionals "impulsarà el contrari", és a dir, "facilitarà el trànsit a altres aeroports" de l'Estat, entre els quals hi ha el de Barcelona.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.