Política
Huguet admet discrepàncies al govern pel pla d'ajudes per a l'automoció i Baltasar cedeix
Les diferències entre les dues conselleries, la d'Innovació i la de Medi Ambient, han estat per establir el nivell màxim d'emissió de diòxid de carboni per poder rebre les ajudes
El pla català d'ajuda per a la compra d'automòbils ja és una realitat tot i les discrepàncies entre el departament d'Innovació i Empresa i el de Medi Ambient de la Generalitat perquè no es posaven d'acord sobre el nivell màxim de contaminació de vehicles. Aquestes diferències internes s'han ajornat un dia respecte a l'ajuda del govern espanyol.
L'augment del límit d'emissions contaminants havia estat criticat per part d'Iniciativa per Catalunya, que des del departament de Medi Ambient s'hi havia manifestat en contra perquè suposa incomplir el pla català de mitigació del canvi climàtic. El nivell de contaminació per rebre les ajudes s'ampliarà respecte al del govern espanyol, que el va fixar en 149 grams de CO2 per quilòmetre, i se situarà per sobre dels 160 grams que recomana la Unió Europea.
Aquest dimarts i en la roda de premsa posterior al consell de govern, el conseller d'Innovació, Universitats i Empreses, Josep Huguet, ha admès aquestes discrepàncies a l'interior de l'executiu i ha dit que finalment el conseller de Medi Ambient, Francesc Baltasar, "ha cedit" a les peticions que es feien des de la conselleria d'Innovació.
En la presentació del pla, Huguet ha afirmat que la seva aplicació afectarà "11.000 llocs de treball positivament" i que s'ha gestat "pensant en els consumidors i els treballadors de Catalunya". El conseller també ha afirmat que és un pla "de xoc", per reanimar la demanda i com a mesura conjuntural i no estructural.
Respecte al pla espanyol, Huguet ha dit que el català, tot i que és un pla "que complementa l'espanyol, és "més "eficient" perquè obliga a desballestar els automòbils si es vol rebre l'ajuda en contraposició a l'espanyol, que no ho preveu.
L'augment del límit d'emissions contaminants havia estat criticat per part d'Iniciativa per Catalunya, que des del departament de Medi Ambient s'hi havia manifestat en contra perquè suposa incomplir el pla català de mitigació del canvi climàtic. El nivell de contaminació per rebre les ajudes s'ampliarà respecte al del govern espanyol, que el va fixar en 149 grams de CO2 per quilòmetre, i se situarà per sobre dels 160 grams que recomana la Unió Europea.
Aquest dimarts i en la roda de premsa posterior al consell de govern, el conseller d'Innovació, Universitats i Empreses, Josep Huguet, ha admès aquestes discrepàncies a l'interior de l'executiu i ha dit que finalment el conseller de Medi Ambient, Francesc Baltasar, "ha cedit" a les peticions que es feien des de la conselleria d'Innovació.
En la presentació del pla, Huguet ha afirmat que la seva aplicació afectarà "11.000 llocs de treball positivament" i que s'ha gestat "pensant en els consumidors i els treballadors de Catalunya". El conseller també ha afirmat que és un pla "de xoc", per reanimar la demanda i com a mesura conjuntural i no estructural.
Respecte al pla espanyol, Huguet ha dit que el català, tot i que és un pla "que complementa l'espanyol, és "més "eficient" perquè obliga a desballestar els automòbils si es vol rebre l'ajuda en contraposició a l'espanyol, que no ho preveu.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.