Economia
Confrontació entre Indústria i Medi Ambient pel pla del motor
Baltasar s’oposa a subvencionar la compra de vehicles que emetin més de 149 grams de CO2 per quilòmetre
Com ha passat amb el pla estatal d’ajudes a la compra d’un cotxe, el català també està portant cua fins i tot abans d’aprovar-se. El conseller de Medi Ambient, Francesc Baltasar, es va mostrar ahir contrari a estendre les subvencions als cotxes que emetin més de 149 grams de CO2 per quilòmetre, el límit fixat pel pla 2000E.
Aquesta és la intenció del conseller d’Innovació, Josep Huguet, i del d’Economia, Antoni Castells, que han fet números i han trobat una fórmula per tal que els incentius costin a les arques del govern el mínim possible: subvencionar la compra de més cotxes per tal de recaptar més impostos, ja que els més ecològics –els que emeten menys de 120 grams– no paguen taxa de matriculació.
El conseller Baltasar, d’Iniciativa per Catalunya, és de l’opinió que el pla català no ha de saltar-se els límits contaminants fixats per Madrid, ja que “qualsevol altra cosa seria insatisfactòria i contradictòria amb el pla català de mitigació del canvi climàtic”. En canvi, el departament d’Huguet (ERC) creu que el seu programa d’ajuts és compatible amb el respecte al medi ambient.
Com va explicar el secretari general d’Indústria i Empresa de la Generalitat, Antoni Soy, el pla català no només “maximitza els retorns” sinó que cuida l’entorn, ja que com que per rebre l’ajuda s’haurà de donar de baixa un cotxe vell, “el saldo és positiu”. A més, les ajudes seran “relativament superiors” per als vehicles menys contaminants.
Soy va anar ahir a Madrid per anunciar que finalment Catalunya cofinançarà el pla 2000E amb 500 euros, de manera que ja només se’n desmarquen Madrid, la Rioja i Múrcia. Com va explicar el conseller Huguet ahir a Girona, el govern català també subvencionarà la compra de motos, furgonetes i camions petits, de fins a 3.500 quilos de càrrega. “Hem de tenir en compte que Catalunya és un país d’autònoms i la furgoneta i el camió” són molt utilitzats per aquest col·lectiu, va recordar. El consell de govern debatrà avui el pla.
Aquesta és la intenció del conseller d’Innovació, Josep Huguet, i del d’Economia, Antoni Castells, que han fet números i han trobat una fórmula per tal que els incentius costin a les arques del govern el mínim possible: subvencionar la compra de més cotxes per tal de recaptar més impostos, ja que els més ecològics –els que emeten menys de 120 grams– no paguen taxa de matriculació.
El conseller Baltasar, d’Iniciativa per Catalunya, és de l’opinió que el pla català no ha de saltar-se els límits contaminants fixats per Madrid, ja que “qualsevol altra cosa seria insatisfactòria i contradictòria amb el pla català de mitigació del canvi climàtic”. En canvi, el departament d’Huguet (ERC) creu que el seu programa d’ajuts és compatible amb el respecte al medi ambient.
Com va explicar el secretari general d’Indústria i Empresa de la Generalitat, Antoni Soy, el pla català no només “maximitza els retorns” sinó que cuida l’entorn, ja que com que per rebre l’ajuda s’haurà de donar de baixa un cotxe vell, “el saldo és positiu”. A més, les ajudes seran “relativament superiors” per als vehicles menys contaminants.
Soy va anar ahir a Madrid per anunciar que finalment Catalunya cofinançarà el pla 2000E amb 500 euros, de manera que ja només se’n desmarquen Madrid, la Rioja i Múrcia. Com va explicar el conseller Huguet ahir a Girona, el govern català també subvencionarà la compra de motos, furgonetes i camions petits, de fins a 3.500 quilos de càrrega. “Hem de tenir en compte que Catalunya és un país d’autònoms i la furgoneta i el camió” són molt utilitzats per aquest col·lectiu, va recordar. El consell de govern debatrà avui el pla.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.