trànsit
operació tornada
Cues de fins a 10 km per sortir de la costa en l'operació tornada
La C-65, entre Santa Cristina d'Aro i Llagostera, i la C-31, a Castell-Platja d'Aro, van ser les vies més complicades
Dia complicat ahir a les vies de sortida de les platges del Baix Empordà per l'alt volum de vehicles que marxaven de la costa. Durant tota la jornada hi va haver retencions tant a la carretera C-65, que uneix Girona amb les poblacions costaneres de Platja d'Aro, Sant Feliu de Guíxols i Palamós, i també a la C-31, la via d'accés a aquests municipis turístics des de Barcelona.
Segons dades del Servei Català de Trànsit, les retencions es van repetir durant tot el dia i per exemple a la C-65 es van registrar fins a 4,5 quilòmetres d'aturades entre Santa Cristina d'Aro i Llagostera en sentit nord. A la mateixa carretera, des del matí en direcció a Cassà de la Selva, també hi va haver complicacions. En aquest sentit, la pitjor part se la va endur la C-31, on hi va haver aturades en un tram de 10 quilòmetres entre Castell-Platja d'Aro i Llagostera d'enllaç amb la C-65. En un altre punt del mapa, i lluny de la costa, l'únic tram complicat, segons les dades del Servei Català del Trànsit, va ser a la C-17, a Ripoll, on hi va haver fins a dos quilòmetres de retencions.
De fet, uns 520.000 vehicles ja tornaven a ser a l'àrea metropolitana de Barcelona en l'operació tornada de Setmana Santa des de diumenge al migdia, o sigui que ja havien tornat un 89% dels vehicles previstos.
L'efecte mona
L'efecte mona de Pasqua, la planificació i els avisos són alguns dels elements que van facilitar una tornada a Barcelona “una mica més tranquil·la que l'any passat”, va valorar ahir la subdirectora general de Gestió del Trànsit del SCT, Cristina Pou.
Durant les dues fases de l'operació sortida i tornada de Setmana Santa –tant el cap de setmana passat com els últims quatre dies– no hi ha hagut cap accident mortal en tota la xarxa viària catalana.