Punt divers

El DPTOP aprova inicialment la Línia Orbital Ferroviària

CATALUNYA CENTRAL

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha aprovat inicialment el Pla director urbanístic de la Línia Orbital Ferroviària, que permetrà crear una xarxa ferroviària i la interconnexió de les ciutats metropolitanes de la segona corona. La línia unirà Vilanova i Mataró i costarà uns 4.000 MEUR. Es consolida la incorporació de noves estacions i la nova variant soterrada per l'interior de Vilanova. S'ha ajustat el traçat en molts punts per compatibilitzar-lo amb el planejament, amb la incorporació d'un nou ramal de connexió amb Sitges, i tres noves estacions de Sitges, Garraf i Esparreguera. També es modifica el traçat al seu pas per Sant Pere de Ribes i entre la Roca i Argentona.

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) ha aprovat inicialment el Pla director urbanístic de la Línia Orbital Ferroviària. Aquest nou eix permetrà crear una autèntica xarxa ferroviària i la interconnexió de les ciutats metropolitanes de la segona corona i es preveu que tindrà un cost d'execució de 4.000 MEUR (milions d'euros).

En concret, aquesta línia unirà Vilanova i Mataró en un recorregut de 120 km i passant per Vilanova i la Geltrú, Sant Pere de Ribes (Garraf), Canyelles (Garraf), Vilafranca del Penedès, la Granada (Alt Penedès), Subirats (Alt Penedès), Sant Sadurní d'Anoia (Alt Penedès), Gelida (Alt Penedès), Martorell (Baix Llobregat), Abrera (Baix Llobregat), Esparreguera (Baix Llobregat), Terrassa, Sabadell, Barberà del Vallès (Vallès Occidental), Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental), Mollet del Vallès (Vallès Oriental), Montmeló (Vallès Oriental), Parets del Vallès (Vallès Oriental), Granollers, la Roca del Vallès (Vallès Oriental), Argentona (Maresme) i Mataró.

A més, es construiran 68 km de la nova línia ferroviària en el tram principal i 23 estacions noves. A banda dels trams ja existents i que formen part de la xarxa ferroviària estatal, caldrà construir els que van de Vilanova i la Geltrú a Vilafranca del Penedès, de Martorell a Terrassa, de Barberà a Santa Perpètua i de Montmeló a Mataró.

Entre les principals novetats proposades, susceptibles de noves modificacions, destaca la Variant de Vilanova, que inclou tres noves estacions soterrades, una d'elles al barri de Roquetes de Sant Pere de Ribes. Es reservarà un ramal d'enllaç fins al nord de Sitges paral·lel a l'autopista C-32, per minimitzar l'impacte sobre el territori.

També es contempla el pas per sota de la C-32 per preservar la plana agrícola de Sant Pere de Ribes, entre una nova estació al Garraf fins arribar a la situada entre l'hospital de Sant Camil i les àrees de futur desenvolupament de la població.

A més, s'incorpora una nova estació entre Martorell i Terrassa al terme municipal d'Esparraguera. A l'est de Granollers s'ubicarà la nova estació de La Torreta en previsió de futurs creixements urbans, i finalment a la Roca del Vallès i a Argentona s'han fet millores en el traçat.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.