El govern confia que l'arribada de Ryanair al Prat no farà reduir el nombre d'usuaris a Reus

Les administracions creuen que els passatgers no són els mateixos, si bé crearan una comissió d'impuls a l'aeroport del Camp

Tot i que durant els últims dies s'ha parlat molt sobre el fet que Ryanair pugui fer efectiva la seva proposta d'ampliar l'oferta de vols des de l'aeroport del Prat, Balaguer, obeint a un acord explícit de tots els membres representants de les institucions que estan darrere la promoció de l'aeroport de Reus –els mateixos que els del pacte de la Boella–, va voler donar un missatge unitari i tranquil·litzador. Segons el màxim responsable de la política aeroportuària de la Generalitat, de fet, la major part dels passatgers que utilitzen l'aeroport de Reus es queden a les comarques de Tarragona i pocs van a Barcelona, amb la qual cosa «d'entrada hauria d'afectar poc» el territori. Aparentment no preocupa, doncs, que la principal companyia que opera des de Reus decideixi apostar pel primer aeroport del país, la qual cosa d'entrada podria fer pensar en una reducció del nombre de vols que s'operen des del Camp. Seguint la política de freqüències i destinacions de cada any en temporada baixa, Ryanair ha suprimit alguns vols aquest octubre, però Balaguer hi va treure importància: «Ens preocupa moderadament», va dir, tot i que va recordar que de cara l'estiu ja s'han programat més de 20 destinacions i un centenar de freqüències. En aquest sentit, també va apel·lar a l'actual context de crisi i va mostrar que la reducció del nombre de destinacions no només afecta Reus: «Totes les companyies aèries del món han decidit escurçar les seves ofertes de vols i passatgers», va afirmar.

A més, en cas que Ryanair opti per operar des de l'aeroport del Prat, Balaguer va subratllar que la companyia no rebria cap tipus de subvenció, ja que «l'aposta de la Generalitat és pels aeroports regionals» com el de Reus, el de Girona i el nou de Lleida, que a més gestionarà.

Equip tècnic de seguiment.

Una comissió tècnica permanent treballarà per «consolidar» l'aeroport de Reus a partir d'un programa «ambiciós» que fa que les administracions i organismes públics siguin «moderadament optimistes» pel futur funcionament d'aquest equipament, que ha de promoure el turisme a la Costa Daurada i la resta de les comarques del Camp. Aquest acord –que ja funciona per exemple a Girona– ha de fer més fàcil la tasca de promocionar l'aeroport, que, d'altra banda, en els últims dotze mesos ha tingut un creixement de gairebé el 40%, el més gran a tot l'Estat, gràcies a l'augment de destinacions de Ryanair fins a l'estiu.

Captar nous operadors.

Una part de la feina afegida que tindrà possiblement aquesta nova comissió serà treballar per captar nous operadors. Ryanair, amb els anys, s'ha convertit en la principal empresa que treballa des de Reus, però es vol obrir les portes a altres companyies. Tot i això, Balaguer va recordar que a l'aeroport de Reus ja hi treballen agències majoristes de viatges, vols xàrter i altres companyies.

Enuig tarragoní

n.r

A la reunió d'ahir hi faltava el president de la Cambra de Comerç de Tarragona, Albert Abelló, que es va mostrar «sorprès i decebut» per no haver estat convidat a la trobada: «No entenem per què ara no se'ns té en compte quan és evident la nostra implicació», va dir, recordant que va ser l'ens tarragoní el que, el 2003, va impulsar i liderar el Pacte de la Boella, que va permetre l'impuls dels vols de baix cost a Reus. Abelló, per cert, aprofitava per reivindicar altre cop el nom de Tarragona a l'aeroport, i assegurava que les declaracions de fa vuit dies del president d'Aena «han estat molt mal interpretades». Balaguer, pel seu costat, va expressar: «No em consta que s'hagi adreçat a la Generalitat per comunicar aquesta preocupació», i el president de la Cambra de Reus, Isaac Sanromà, va afegir que en aquest cas ell representava també les cambres de Tarragona i Valls, com la Diputació representava ahir altres ajuntaments del territori.

Pérez: «Competirem»

ò.p.j

L'alcalde de Reus, Lluís Miquel Pérez, no va voler fer valoracions ahir, però la vigília s'havia mostrat també tranquil per la possible arribada de Ryanair a Barcelona: «Les condicions del Prat no són les mateixes que les de Reus, perquè Ryanair vol simplificar l'operativa, i això nosaltres ho oferim.» «Si hi ha competència, haurem de competir», desafiava, i fins i tot girava la truita en recordar els «punts forts que té Reus per incorporar vols d'altres companyies que ara operen a Barcelona», que –com ja va anunciar Jet2.com– no descarta que puguin arribar aviat: «S'ha de fer l'avaluació de la part econòmica», avançava. En tot cas, Pérez valorava la tasca de dinamització que pugui fer la Generalitat, i volia desdramatitzar el pes de la companyia irlandesa en el futur de l'aeroport: «Ryanair ha contribuït molt al nostre desenvolupament, però no som un aeroport exclusiu sinó generalista.»



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.