Infraestructures i serveis

La ministra de Transports lamenta que el DORA deixi fora l’ampliació del Prat: “Hem perdut una gran oportunitat”

Els 120 milions d’euros que preveia invertir-hi fins a 2026 es destinaran a la sostenibilitat ambiental de tota la xarxa estatal

La ministra de Transports, Raquel Sánchez, ha lamentat que l’ampliació de l’aeroport del Prat hagi quedat fora del Document de Regulació Aeroportuària 2022-2026, o DORA II, el pla que fixa les línies mestres per al sector aeroportuari espanyol dels pròxims cinc anys. “És una situació que, com a catalana, m’entristeix i lamento perquè realment penso que hem perdut una gran oportunitat de contribuir a un futur per millorar Catalunya i també Espanya”, ha dit Sánchez aquest dimecres en la presentació del DORA II.

La titular de Transports ha explicat que el pla preveia invertir 120 milions d’euros fins a 2026 dels 1.700 totals de l’ampliació de la infraestructura, que ara es destinaran a la sostenibilitat ambiental de tota la xarxa d’Aena. Sánchez ha concretat que la inversió frustrada per a l’aeroport de Barcelona s’invertirà en “projectes transversals no regionalitzables per a tota la xarxa d’aeroports destinats fonamentalment a energies renovables, sostenibilitat i innovació”.

La inversió total als aeroports d’Aena ascendeix a 2.250 milions d’euros amb una mitjana d’inversió anual de 450 milions. El conjunt d’aeroports catalans –Barcelona, Girona, Reus i Sabadell– rebran una inversió de 293,125 milions d’euros entre 2022 i 2026.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.