El carril bus de la B-23, en funcionament el 2024
Pas per desencallar un projecte reivindicat des de fa més de deu anys. Ahir l’Estat i la Generalitat van formalitzar l’acord per construir el carril bus a la B-23 entre Sant Feliu de Llobregat i Barcelona. El conveni permet al govern executar unes obres que s’ha compromès a pagar l’Estat i que està previst que comencin a principis del 2023 perquè el carril pugui entrar en servei durant el 2024. S’estima que aquest nou vial d’entrada a Barcelona permetrà que 700 busos diaris de les comarques centrals, el Penedès i el Baix Llobregat redueixin el trajecte més de 15 minuts. Les dues administracions preveuen formalitzar el traspàs íntegre de la via abans que acabi l’any. A llarg termini, la Generalitat vol transformar la B-23 en una via urbana per “estirar la Diagonal fins al Llobregat”.
L’acord estableix que els 19,2 milions d’euros del pressupost de l’obra els finançarà el Ministeri de Transports i Mobilitat a través de fons Next Generation.
En aquest sentit, el govern ja ha obert el procés de licitació, amb la previsió que les obres estiguin adjudicades abans que acabi l’any. El carril tindrà 7 km, des de Sant Feliu de Llobregat fins a l’avinguda Diagonal. Farà 3,5 metres d’amplada i estarà situat a l’esquerra dels carrils actuals, per no interferir en les incorporacions i sortides de la via i assegurar la fluïdesa dels busos.