Infraestructures i serveis

mobilitat

Nous corredors de bus ràpid al Vallès, Cornellà, Blanes i Girona

El de Castelldefels a Cornellà està en fase avançada i els de Terrassa a Sabadell, Sabadell a Castellar, Riera de Caldes a Palau, Blanes a Lloret i Girona a Salt entraran en funcionament el 2025

El depar­ta­ment de Ter­ri­tori posa en marxa sis cor­re­dors de bus ràpid entre muni­ci­pis de sis­te­mes urbans amb una alta con­gestió viària. El més avançat en exe­cució és el de Cas­tell­de­fels a Cor­nellà de Llo­bre­gat però al 2025 també hau­ran d’entrar en ser­vei els que uni­ran Ter­rassa i Saba­dell, Saba­dell amb Cas­te­llar del Vallès, Riera de Cal­des amb Palau-solità i Ple­ga­mans, Bla­nes amb Llo­ret i Girona amb Salt.

En col·labo­ració amb l’Àrea Metro­po­li­tana de Bar­ce­lona (AMB) i els ajun­ta­ments, al segon tri­mes­tre d’enguany està pre­vist aca­bar el cor­re­dor de Cor­nellà a Cas­tell­de­fels, que també tra­vessa Gavà, Vila­de­cans i Sant Boi amb una inten­si­tat mit­jana diària (IMD) de vehi­cles de 22.000 i nom­bro­sos ser­veis d’autobús. S’ha habi­li­tat un car­ril bus per sen­tit i un car­ril bici bidi­rec­ci­o­nal al llarg dels 10 km. de cor­re­dor.

Pel que fa als cor­re­dors els pro­jec­tes cons­truc­tius dels quals s’han d’apro­var al juny i que entra­rien en fun­ci­o­na­ment el 2025, el de Girona a Salt té una IMD de 18.000 vehi­cles en l’eix del Pas­seig dels Països Cata­lans i el Pas­seig d’Olot que, a més, fun­ci­ona com a entrada del cor­re­dor d’Olot a Bes­canó. Hi haurà car­ril bus per sen­tit, car­ril bici bidi­rec­ci­o­nal, dues noves roton­des a Salt i la remo­de­lació de l’Avin­guda Sant Narcís i la plaça Joan Brossa a Girona.

Un cor­re­dor de 7,2 km. unirà l’estació de fer­ro­car­rils de Bla­nes amb l’estació d’auto­bu­sos de Llo­ret per la car­re­tera GI-682, amb una IMD de 28.000 vehi­cles, molt alta a la tem­po­rada d’estiu. Un car­ril bus alter­nat s’afe­girà al que hi ha en cada sen­tit de cir­cu­lació però, en alguns trams, hi haurà car­ril bus per cada sen­tit. Es millo­rarà la parada i accés a l’hos­pi­tal de Bla­nes. També hi haurà car­ril bici bidi­rec­ci­o­nal en tot el recor­re­gut i diver­sos pas­sos de via­nants i un apar­ca­ment segur de bici­cle­tes a l’estació de Bla­nes.

A l’N-150 entre Ter­rassa i Saba­dell, amb una IMD de 24.000 vehi­cles, es reforma el tram interurbà d’1,2 km. entre la rotonda d’accés a l’hos­pi­tal de Ter­rassa i la rotonda d’accés al com­plex Ègara. Un nou via­ducte sobre la Bat­zuca per a auto­bu­sos, vehi­cles d’emergència, bici­cle­tes i via­nants per­metrà con­nec­tar els equi­pa­ments de la zona.

A la B-124 de Saba­dell a Cas­te­llar, amb 29.000 vehi­cles/dia, es fa un car­ril bus entre el polígon la Lla­nera i Saba­dell i entre el polígon del Pla de Bru­guera i la ronda de Tolosa de Cas­te­llar, amb una via ciclista i per via­nants al llarg del cor­re­dor de 5 km.

A la C-59 entre Cal­des de Mont­bui i Palau-solità i Ple­ga­mans, amb 28.000 vehi­cles/dia, es fa un nou car­ril bus per sen­tit entre les noves roton­des de Cal­des Sud i Can Valls, així com un car­ril bus en sen­tit Bar­ce­lona entre la nova rotonda de Can Valls i la rotonda ja exis­tent de Palau Nord. Hi haurà una via ciclista com­par­tida amb via­nants en tot el recor­re­gut.

També s’estan fent els estu­dis pre­vis per a futurs cor­re­dors de 75 km. glo­bals més entre Saba­dell i Santa Perpètua, Rubí i Cer­da­nyola, la UAB i la Lla­gosta, Saba­dell i Cer­da­nyola, Vall de Tenes i Mollet, Palau-solità i la Lla­gosta i Sant Joan de Vila­tor­rada-Man­resa-Sant Fruitós-Navar­cles.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.