Infraestructures i serveis

Els canvis ferroviaris al Camp de Tarragona han fet perdre mig milió de viatgers

L’associació per a la Promoció del Transport Públic ho atribueix al trasllat de les cèntriques estacions de Salou i Cambrils

Els canvis de fa quatre anys en la línia R16, que abans passava pel centre de Salou i de Cambrils, han fet que es perdi al voltant de mig milió de passatgers per les dificultats d’accés a les estacions. Així ho denuncia l’associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), que lamenta que la línia de Tortosa hagi experimentat “un canvi significativament negatiu que va marcar la mobilitat al Camp de Tarragona després de la darrera circulació del servei ferroviari al tram de Port Aventura-Salou-Cambrils”.

L’associació assenyala que “actualment, les persones usuàries que han d’utilitzar el servei a Salou i Cambrils es veuen obligades a fer-ho a la nova estació de Cambrils (a 30 minuts a peu del centre), a Port Aventura (25 minuts a peu des del centre de Salou) o a anar fins a Vila-seca”. Aquest fet ha motivat un augment substancial del temps de viatge i ha fet que moltes persones hagin canviat el tren pel vehicle privat, segons la PTP, que calcula que amb aquest canvi “han perdut aquest servei i han hagut de buscar alternatives les prop de 675.000 persones usuàries que es van registrar als últims anys a les estacions cèntriques de Salou i Cambrils”. L’associació calcula que aquestes estacions han perdut al voltant de 450.000 viatgers. I pel que fa a l’estació de Port Aventura, “continua sent pràcticament l’estació del ressort temàtic, que queda buida a l’hivern” perquè la majoria dels viatgers es desplacen a l’estació de Vila-seca.

La PTP assegura així mateix que “la demanda de la línia regional R16 ha baixat un 40% des de la inauguració de la nova variant, que actualment presenta un temps de viatge de vuit minuts més en el tram Tortosa-Tarragona que per l’antiga línia”.

Lentitud al TramCamp

L’entitat lamenta el retard que està patint el projecte del TramCamp. El febrer de 2021 es va presentar el primer estudi informatiu del nou tren-tramvia del Camp de Tarragona de Ferrocarrils de la Generalitat. El gener del 2022, dos anys després del cessament del servei del tram Port Aventura-Salou-Cambrils, va començar la redacció del projecte constructiu del primer tram del tren-tramvia del Camp de Tarragona, i el 2023 va veure la llum l’estudi informatiu del nou tramvia del Camp de Tarragona cap a Reus i Tarragona. El projecte, segons la PTP, ha de permetre recuperar un servei eficient de transport públic a les zones centrals de Salou i Cambrils, “que mai s’hauria hagut d’eliminar”, i critica que l’Ajuntament de Salou ho vegi com una barrera urbana. L’entitat confia que les obres comencin aviat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SOCIETAT

La pluja altera la programació de la Santa Creu de Figueres

FIGUERES
societat

Èxit de la caminada per demanar l’alto al foc a Gaza

Barcelona
infraestructures

Territori licita les obres de rehabilitació del pont de Sant Francesc a Manresa

Manresa
medi ambient

Iniciativa per reduir l’impacte en el medi de curses de muntanya

barcelona
tecnologia

Test a dos sistemes de recàrrega de cotxe elèctric

barcelona
religió

Últims dies de l’exposició sobre la ‘Visita Espiritual a la Mare de Déu de Montserrat’ de Torras i Bages

Montserrat
turisme

El turisme actiu i d’esports d’aventura a Lleida vol superar els 800.0000 activitats contractades

llavorsí
ensenyament

La preinscripció a escoles de música de Barcelona, a punt

barcelona
societat

Desactivada l’alerta per inundacions

barcelona