Infraestructures i serveis

urbanisme

Territori avança en els nous accessos a la C-32 al Maresme

Porta a exposició pública l’estudi informatiu i d’impacte ambiental de quatre noves entrades i sortides i la millora de dues més

El controvertit nou accés a Calella i l’ampliació del de Pineda, més endavant

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha iniciat el procés d’exposició pública dels estudis informatiu i d’impacte ambiental per a la millora de la connectivitat de la C-32 entre Alella i Sant Pol de Mar, al Maresme. Les al·legacions es poden presentar fins al 27 de febrer, segons el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. En concret es tracta dels quatre accessos nous previstos a la via ràpida a Teià, Premià de Dalt-Premià de Mar; Vilassar de Mar-Cabrils i Canet-Sant Cebrià-Sant Pol en un tram de 32 quilòmetres i la millora en els d’Alella-El Masnou i Sant Andreu de Llavaneres. El polèmic nou enllaç a Calella, previst a la zona del Torrent del Raig i que ha mobilitzat rebuig social i la millora de l’enllaç que ja existeix a Pineda es presentaran per separat durant aquest any. El Departament justifica el retard per “la complexitat tècnica que suposen”. La inversió prevista en els enllaços presentats a exposició pública és de 120 milions d’euros.

La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque i Sureda ha assenyalat que aquestes actuacions tenen com a objectiu “millorar la funcionalitat de la C-32, tot afavorint la connectivitat i reconfigurant aquesta via per permetre captar el trànsit que utilitza l’actual N-II i la xarxa local” i, d’aquesta manera, “contribuir a la pacificació de la mobilitat urbana cap a un model de mobilitat més sostenible i segura”.

Projecte a projecte

En el cas de Teià, l’enllaç es localitza al voltant de l’àrea de servei de la C-32, en l’encreuament amb el vial paral·lel a la riera de Teià que connecta amb l’N-II. Permetrà donar accessibilitat completa a la part central i est del nucli urbà de Teià a la C-32. S’hi faran dues rotondes que permetran tots els moviments possibles des de la via paral·lela a la riera de Teià. També es donarà connexió a l’àrea de servei de la C-32 i al polígon industrial Buvisa pel seu costat oest.

Pel què fa a l’enllaç Premià de Dalt – Premià de Mar s’habilitarà en l’encreuament amb la BV-5024. Té com a objectiu complementar l’accessibilitat a l’autopista C-32 des de les zones a l’oest de Premià de Mar i les urbanitzacions de Premià de Dalt. Alhora, l’enllaç connecta amb un vial específic la zona est del polígon industrial Buvisa amb l’autopista.

L’enllaç Vilassar de Mar – Cabrils, ubicat a l’encreuament de l’autopista C-32 i la BV-5022, millorarà l’accessibilitat a l’autopista d’una forma més directa. Actualment, Vilassar de Mar disposa d’una única connexió parcial pel costat est amb l’autopista C-32 mitjançant l’enllaç amb la B-5022, i l’accés de Cabrils a la C-32 es produeix a l’actual enllaç de Premià, que comporta el pas per la vialitat urbana del municipi de Vilassar de Dalt. Finalment, l’obra a Canet de Mar – Sant Cebrià de Vallalta – Sant Pol de Mar preveu l’execució d’un enllaç format per dues rotondes a banda i banda de l’autopista que es connecten mitjançant un nou pas inferior al camí de Canet de Mar a Sant Cebrià de Vallalta. La rotonda costat sud connecta amb el nucli de Canet al carrer Ronda Doctor Manresa i la rotonda costat nord connecta amb la urbanització Bellavista i Bellaguarda.

També millores

Els dos accessos existents que es milloraran són el d’Alella – El Masnou, que connectarà l’enllaç actual amb la part nord del nucli urbà del Masnou i la part oest del nucli urbà de Teià. Així, s’actua en el costat nord de l’enllaç existent, tot modificant els ramals d’entrada i sortida de la C-32 i construint un vial paral·lel pel costat nord de l’autopista i tres noves rotondes que permeten tots els moviments. Es connecta d’aquesta manera amb la C-32 i també entre si els municipis d’Alella, El Masnou i Teià. La part sud de l’enllaç existent es manté.

Pel que fà a Sant Andreu de Llavaneres, es preveu transformar l’actual enllaç, que disposa únicament dels ramals d’entrada i sortida de l’autopista pel costat Barcelona, en un enllaç complet, que possibiliti també les connexions en ambdós sentits pel costat Tordera.

En el context de la transformació de la mobilitat al Maresme, el govern també està treballant en els projectes per a la pacificació de l’N-II, per a transformar-la en una via més cívica que es complementi amb l’entorn urbà i que incorpori una via per a vianants i ciclistes segregada que permetrà connectar per mobilitat activa els municipis veïns. Atès que es tracta d’intervencions estretament vinculades, el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica analitzarà en cada cas com encaixar i optimitzar l’execució de les diverses obres previstes per a minimitzar l’impacte en la mobilitat de la comarca. Les actuacions en el corredor C-32/N-II al Maresme es finançaran a través del conveni entre l’Estat i la Generalitat que s’està ultimant per tal d’adaptar a les noves propostes de millora de les infraestructures de mobilitat de la comarca els compromisos subscrits per ambdues administracions quan l’Estat va traspassar l’N-II a la Generalitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia