Infraestructures

La megafonia també va fallar per la falta de corrent

Un missatge pregravat advertia els usuaris que els trens podrien anar més lents quan ja estaven aturats

El missatge era el mateix a tot arreu: “Per la manca de subministrament elèctric entre Montcada i Reixac i Arc de Triomf els trens podrien aturar-se o anar més lents”. Amb el verb en condicional, quan els trajectes superaven, en més d'una hora, el temps del trajecte habitual. Aquest missatge imprecís va provocar les queixes de molts usuaris, que van trobar a faltar una informació en temps real i individualitzada que els ajudés a saber en quina situació es trobava cada tren i cada línia.

La informació en temps real és possible, ja que des del mes d'abril 70 estacions tenen un sistema que permet avisar els usuaris en el mateix moment de les incidències que es produeixen a la xarxa. Ahir, però, aquesta millora en la informació va quedar afectada per la manca de subministrament elèctric. La caiguda en la tensió elèctrica va afectar el sistema de megafonia en temps real. Per aquest motiu, a tot arreu es va optar per aquest missatge pregravat. Això va provocar les queixes de viatgers com Xavier Nieto, que va agafar el tren a Mataró i va baixar dues hores i quart més tard al Clot. “Per megafonia es deia que els trens podrien aturar-se o anar més lents quan era evident que no funcionaven bé”. La manca informació en cas d'incidències ha estat un dels aspectes que més queixes han provocat sempre i que la Generalitat s'ha compromès a millorar amb el traspàs de Rodalies.

LA FRASE

Per megafonia deien que els trens podrien anar més lents quan era evident que no funcionaven bé
Xavier Nieto
usuari de mataró afectat per l'avaria

El director de Protecció Civil es torna a encallar

Q.T.

Dins del comboi de l'R4 que va quedar encallat al túnel d'Arc de Triomf hi viatjava el director de Protecció Civil, Josep Ramon Mora. És el segon cop que el càrrec d'Iniciativa ensopega amb la mateixa pedra. En la nevada del 8 de març, Mora també va quedar atrapat en un tren.

Ja llavors li van ploure les crítiques, fins i tot des de dins del govern, i es va posar en qüestió que el màxim responsable d'emergències d'un país vagi a la feina en tren a risc que pugui acabar sent protagonista de la mateixa emergència. Incapaç de sobreposar-se als dogmes del seu propi partit, Mora continua anant a la feina amb transport públic, independentment del que la responsabilitat del seu càrrec recomani.

q.t.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.