Infraestructures

VALLÈS OCCIDENTAL

El govern retarda el carril VAO de la C-58 i no en farà cap més

La infraestructura serà operativa el setembre de l'any que ve i no aquest desembre per la “complexitat tècnica d'execució”

Estudia que el nou vial sigui de peatge els caps de setmana

El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat va anunciar ahir a través del director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, que el carril per a vehicles d'alta ocupació (VAO) de la C-58 s'obrirà al trànsit el setembre de l'any que ve i no aquest desembre per “la complexitat tècnica d'execució de l'obra”. I un cop vistos els problemes de fer una obra d'aquestes característiques en un espai tan reduït, el govern ha fet saber que, a mitjà termini, no farà cap carril VAO semblant al que connectarà Cerdanyola i Barcelona. Les futures fórmules seran, en tot cas, fer-los menys complexos i més econòmics.

Però Font va assegurar a aquest diari que al darrere del nou calendari del carril VAO de la C-58 no hi ha motius econòmics perquè el finançament dels 80 milions de la infraestructura és garantit per l'empresa pública Tabasa –que explota els túnels de Vallvidrera i hi aporta 50 milions d'euros– i per la Unió Europea –que aporta els 30 milions restants.

El nou calendari d'obres en fixa el final el juliol del 2012 i reserva l'agost per fer les proves. Passat aquest període, el nou vial podria obrir-se al trànsit durant el setembre.

El govern també està elaborant actualment el reglament d'ús d'aquest vial. El text regularà en quines hores el trànsit serà d'entrada o sortida de Barcelona. Algunes de les possibilitats que estudia el govern és que els caps de setmana el carril VAO funcioni amb peatge i que també hi puguin circular vehicles amb només dos ocupants –inicialment, era per a tres o més.

Des que a finals del 2008 van començar els primers treballs, la complexitat de l'obra s'ha fet evident. Un dels compromisos del govern va ser minimitzar els efectes en el trànsit de la C-58 –per on passen 150.000 vehicles al dia– i fins avui aquesta premissa s'ha respectat. Els treballs, que es fan a tocar dels carrils existents, consisteixen a construir una pèrgola trident elevada d'entrada i sortida a l'altura de Montcada –a la foto– i a fer un viaducte elevat en el tram d'entrada al terme de Barcelona. En total, un recorregut de 6,8 quilòmetres que tindrà una capacitat per a 1.200 vehicles l'hora.

Afectacions a Montcada

Avui i demà, les obres del carril VAO preveuen la instal·lació d'un tub de drenatge i afectaran la zona d'accés a l'N-150 des del barri i el polígon industrial de Can Cuiàs per anar en sentit Cerdanyola. En aquests casos, els conductors hauran d'anar en direcció a Barcelona i fer el canvi de sentit a la rotonda provisional que hi ha a la C-17.

LA DATA

09.2012
és la nova data prevista
per obrir al trànsit de vehicles el carril VAO entre Cerdanyola i Barcelona.

LA XIFRA

80
milions d'euros
és el pressupost de la infraestructura. 50 els posa Tabasa i 30 la Unió Europea.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’Ajuntament defineix dotze espais del municipi com a refugis climàtics

SALT
infraestructures

Les noves connexions de la C-17 amb polígons de Granollers i Lliçà de Vall, a punt d’estrena

Granollers
societat

Arrenca el judici contra l’acusat de violar una menor a Igualada el 2021 i intentar matar-la

Barcelona
societat

Consum de coques artesanes de Sant Joan, a l’alça

Barcelona
societat

L’Ajuntament demanarà ajut a la Generalitat davant l’auge de les ocupacions

Les Borges Blanques

Denuncien 36 infraccions per aparcar en zones per a PMR

FIGUERES
societat

Els taxistes desconvoquen la vaga prevista per aquest dimarts

Barcelona

Roses amplia el període de limitació d’accés al Parc Natural del Cap de Creus

ROSES

Lisa, una universitària autista

Vic