Els carrils bus-VAO de la C-58 es faran durant tres anys i afectaran el trànsit per trams
Es multarà els cotxes amb menys de tres ocupants que l'usin
Les obres prèvies per desviar els serveis de telefonia, línies elèctriques, aigua, desguassos i gas ja han començat, però el gros de les obres començarà cap a l'abril per la Meridiana. Es tracta de construir al centre de la C-58 i de l'entrada barcelonina de la C-33 dos carrils segregats per a ús exclusiu de busos i vehicles d'alta ocupació. La construcció dels dos carrils al centre de les vies obliga a eixamplar les calçades pels costats i té la seva complexitat màxima a l'accés pels laterals de Ripollet i al tram entre Montcada i Ciutat Meridiana. La seva situació obliga a aixecar els accessos des de Ripollet, i la falta d'espai al tram elevat de Montcada i Ciutat Meridiana obliga a construir un viaducte per sobre de la C-58.
A Montcada i Reixac es construirà una pèrgola amb tres ramals sobre la C-58 per permetre l'accés des de Ripollet. El cobriment de la pèrgola s'executarà durant dos períodes estivals, ja que requereix desviaments de trànsit en horaris nocturns per col·locar bigues i lloses. Serà la darrera de les actuacions del projecte, que ha d'estar acabat el desembre del 2011. El viaducte volat entre Montcada i Ciutat Meridiana es farà sense tallar el trànsit gràcies al mètode de pont llençat. Es construeixen les pilastres a la mitjana de les dues calçades perquè hi recolzin els braços metàl·lics sobre els quals avançarà la grua. La grua despenjarà els vanos i les estructures que suportaran el tauler de la via i el formigonat. La majoria de treballs només obligaran a reduir els carrils actuals de 3,5 metres fins a 3. Els trànsit es desviarà a la C-58 per carrils provisionals laterals en algun dels trams de l'obra on ja s'haurà ampliat la calçada per l'exterior per guanyar l'espai de l'interior.
Un cop en funcionament, els dos carrils bus-VAO tindran 6,8 km i, en ser segregats, un cop s'hi hagi entrat no se'n podrà sortir fins al final del recorregut. Depenent de les circumstàncies del trànsit, seran en sentit Ripollet o Barcelona, però sempre tots dos alhora. La policia multarà els vehicles que hi entrin amb menys de tres ocupants. La Generalitat confia que la reserva d'aquests carrils induirà els ciutadans a compartir vehicle per descongestionar l'accés a Barcelona.
Vehicles privats
Obert als vehicles amb tres ocupants o més
Prohibit als vehicles amb menys de tres ocupants
Busos de llarga distància
Tots els serveis provinents de Manresa o més amunt
Busos del corredor Sabadell- Barcelona
Tots els serveis del corredor Sabadell- Badia del Vallès- Cerdanyola del Vallès- Barcelona
Badia del Vallès- Barberà del Vallès- Barcelona
Sabadell- Barberà del Vallès- Barcelona
Busos del corredor Terrassa- Barcelona
Tots els serveis del corredor Terrassa- Rubí- Sant Cugat del Vallès- Cerdanyola del Vallès- Barcelona
Busos del corredor Ripollet- Barcelona
Tots els serveis d'aquest corredor directe
Futurs serveis de bus exprés
Servei Sabadell- Barcelona
Servei Terrassa- Barcelona
Servei Manresa- Barcelona