Infraestructures

opinió

La impossibilitat d'una entesa en infraestructures

El 2009 es va signar el Pacte Nacional per a les Infraestructures, amb el suport dels sindicats, part de l'empresariat i altres entitats. Dels partits, el van aprovar els que aleshores formaven el govern –el PSC, ERC i ICV–, mentre que CiU i el PP s'hi van oposar. Proposar un pacte gironí per a les infraestructures tindria un alt risc de repetir un desacord semblant, perquè la planificació a mitjà i llarg termini d'obra pública queda completament supeditada a la urgència del moment i als interessos polítics del govern i l'oposició. És fàcil assenyalar les grans prioritats pendents en infraestructures de titularitat estatal a les comarques gironines: el desdoblament de l'N-II, la gestió de l'aeroport Girona-Costa Brava, el túnel de Toses i les corresponents variants de l'eix pirinenc –Ribes, Ripoll, Sant Joan de les Abadesses–, tercer rail ferroviari, acabar el TAV com més aviat millor, i la millora del servei i la infraestructura ferroviària en les línies de Portbou i Puigcerdà. Fa anys que aquestes obres estan encallades, i els principals partits han passat pel govern català o espanyol en un moment o altre. I tots han portat aquests projectes en els seus programes electorals. Només ICV n'ha discrepat obertament en algun punt, com ara el TAV o el desdoblament de l'N-II, que proposen passar a l'AP-7. La gent vol veure màquines treballant i la credibilitat d'un pacte global estaria llastada per l'experiència de tots aquests anys. Això en el cas que s'assolís el pacte, cosa dubtosa davant els arguments per al desacord que, per qualsevol de les parts, ja es podrien avançar ara mateix: calendari, disponibilitat pressupostària, priorització, traçat, impacte ambiental, alternatives, discrepància política... En tot cas, el govern, que governi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Borja Manzanares
President del Col·legi Oficial d’Infermeres de Barcelona

“Els problemes de la infermeria no tenen una solució màgica”

Barcelona
patrimoni

El Síndic renya l’Ajuntament de Mataró per Ca la Madrona

Mataró

Un pregó coral que repassa 40 anys de ràdio, tret de sortida de la Festa Major

SALT
societat

Detinguda una conductora implicada en un accident amb tres morts a Castellfollit del Boix a finals de juny

Castellfollit del Boix

Detingut un bomber voluntari per l’incendi de l’any passat

portbou / colera
tradicions

Exhaurides en 40 minuts les gairebé 4.500 entrades pel Concurs de Castells de Tarragona

TARRAGONA
Medi AMbient

Estudien el nivell de metà que retenen els boscos catalans

Cerdanyola del Vallès
economia

Territori signa el conveni per a la construcció d’una rotonda en l’encreuament entre la C-14 i l’LV-3025, a Agramunt

Barcelona
medi Ambient

Aigües de Reus adjudica els treballs de recuperació de tres nous pous d’aigua del recinte de l’aeroport

Barcelona