Infraestructures

Foment mostra per fi les variants d'Olot i la Canya

L'Ajuntament de la Vall de Bianya no està conforme amb el traçat perquè afecta un espai de gran valor paisatgístic i ambiental, mentre que el d'Olot veu força bé la part de la seva variant

El Minis­teri de Foment acaba de posar a infor­mació pública l'estudi infor­ma­tiu de la nova car­re­tera entre Olot i els acces­sos als túnels de Collabós (Eix piri­nenc, C-38), que inclou les vari­ants d'Olot i de la Canya. Es tracta d'un traçat que els ajun­ta­ments d'Olot i de la Vall de Bia­nya ja conei­xien, en ter­mes gene­rals, arran de les con­ver­ses que havien man­tin­gut amb Foment els dar­rers mesos.

Per sota de Sant Valentí

El que pro­posa el minis­teri és una via que sor­tirà a l'altura del polígon del Pla de Baix en direcció a la mun­ta­nya de Sant Valentí i que, a través d'un túnel, anirà a parar rere Lloc-alou. A par­tir d'aquest punt, pas­sarà entre la car­re­tera actual i la serra de Sant Miquel del Mont. Un cop superat el nucli de l'Hos­tal Nou, es diri­girà cap a la riera de Bia­nya i el Pla d'en Beia per con­nec­tar amb els acces­sos als túnels.

Pel que fa a la vari­ant d'Olot, s'hi dibuixa una car­re­tera en direcció al pla de Sant Andreu, que anirà bai­xant des de l'Hos­tal del Sol, fins a tro­bar l'extrem de la vari­ant nord que ha dibui­xat la Gene­ra­li­tat i que for­marà part de l'eix Vic-Olot (C-37). En el punt de con­nexió, l'Ajun­ta­ment hi té pro­jec­tat un vial cap a l'hos­pi­tal nou. En total són 22,2 quilòmetres, pres­su­pos­tats en 142,9 mili­ons d'euros.

Afec­tació impor­tant

A par­tir d'ara es poden pre­sen­tar al·lega­ci­ons. L'Ajun­ta­ment de la Vall de Bia­nya ja va avançar ahir que no està d'acord amb el traçat perquè afecta la zona com­presa entre Lloc-alou i l'Hos­tal Nou, un espai agrícola de gran importància medi­am­bi­en­tal, segons va afir­mar l'alcalde, Santi Rei­xach (CiU). Aquest con­sis­tori defensa que el túnel que ha de con­nec­tar els ves­sants d'Olot i de la Vall de Bia­nya es foradi entre el pla de Sant Andreu i més enllà de l'Hos­tal Nou, per així evi­tar mal­me­tre la zona esmen­tada amb ante­ri­o­ri­tat. Un plan­te­ja­ment simi­lar defensa el grup muni­ci­pal del PSC d'Olot, a l'opo­sició.

A Olot es veu bé

La pri­mera impressió de l'alcalde d'Olot, Josep Maria Coro­mi­nas (CiU), en rebre la docu­men­tació va ser afir­mar que s'està davant d'una pro­posta “força accep­ta­ble” perquè està ben coor­di­nada amb la vari­ant que ha de cons­truir la Gene­ra­li­tat. No veu bé, en canvi, que a la Vall de Bia­nya hagin de coe­xis­tir la car­re­tera nova i la que es dibuixa en la pro­posta de Foment. “En qual­se­vol cas hem d'estu­diar-ho a fons”, va subrat­llar.

Al marge del traçat, Coro­mi­nas con­si­dera del tot impres­cin­di­ble que el pro­jecte se segre­gui en dos, a fi d'evi­tar que l'exe­cució de la vari­ant d'Olot sigui tan a llarg ter­mini com, pre­vi­si­ble­ment, serà la part de la Vall de Bia­nya, que és molt més com­plexa i cara. Convèncer Foment de la neces­si­tat de sepa­rar els pro­jec­tes és l'objec­tiu imme­diat de l'Ajun­ta­ment.

LA XIFRA

142,9
milions d'euros
és el pressupost de l'obra, segons l'estudi informatiu elaborat pel Ministeri de Foment.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia