Infraestructures

L'alcalde d'Olot preveu l'inici de les obres de la variant el mandat vinent

Josep Maria Corominas insisteix que Foment ha de separar aquest projecte del de la Canya-Vall de Bianya, que tindrà una tramitació més lenta

L'execució de la variant d'Olot començarà durant el pròxim mandat municipal (2015-2019), segons els càlculs de l'alcalde d'Olot, Josep Maria Corominas. “Havia previst que la documentació estigués enllestida en aquest mandat i no serà així, però faltarà poc”, va manifestar ahir, l'endemà que el Ministeri de Foment va fer arribar als ajuntaments implicats l'estudi informatiu del projecte de millora de l'N-260, que comprèn les variants d'Olot i la de la Canya - Vall de Bianya. El projecte s'acaba de posar a informació pública. De la seva banda, la Generalitat s'ha compromès a iniciar el seu tram de la variant d'Olot al 2016, com a molt tard.

Corominas va fer notar, però, que la velocitat amb què s'executi la nova carretera estarà supeditada a les disponibilitats econòmiques de les dues administracions, i per això es compta que els treballs es vagin realitzant per fases. Per l'alcalde d'Olot, tant l'Estat com la Generalitat estan al cas que la variant és una infraestructura prioritària per a la ciutat, atès que el trànsit entre la C-37 (eix Vic-Olot) i l'A-26 (la ruta cap a Girona i Figueres) ha de passar pel mig del nucli urbà. Actualment són uns 15.000 vehicles diaris, nombre que es preveu que augmenti fins a 20.000 a curt termini.

Avançar-ho

Com que es preveu que la tramitació i l'execució de la variant de la Canya-Vall de Bianya serà a més llarg termini, l'Ajuntament d'Olot considera imprescindible que el projecte de la variant olotina se separi de la resta. “Ho hem demanat de paraula i ara que està a informació pública ho sol·licitarem de manera formal”, va dir ahir Corominas.

LA DATA

2016
és l'any
que la Generalitat s'ha posat com a límit per iniciar les obres de la seva part de la variant.

LA XIFRA

22,2
quilòmetres
és la llargada de les variants d'Olot i de la Canya-Vall de Bianya que ha de fer el Ministeri de Foment.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia