Salut

Nou sistema de treball per als administratius dels CAP

A través d’un nou sistema informàtic, els professionals prioritzen, des de darrere del taulell, els casos més urgents

El personal visualitza a la pantalla els principals motius de consulta

Els centres d’atenció primària de l’Institut d’Assistència Sanitària (IAS) i de l’Institut Català de la Salut (ICS) a Girona estan implementant un nou sistema de treball, que es coneix com a programació per motius, que facilita la gestió de les peticions dels usuaris per part dels professionals d’atenció a la ciutadania, garanteix la priorització dels casos més urgents i estableix circuits d’actuació específics per als problemes de salut més comuns.

Arran del primer contacte que el pacient estableix amb l’administratiu, el professional, des del darrere del taulell, resol la consulta amb l’ajuda d’una nova funcionalitat del programa informàtic que li permet fer una identificació del problema de salut, sigui quina sigui la via d’entrada de la petició, presencial o telefònica. El personal administratiu visualitza en una sola pantalla els 22 motius de consulta de baixa complexitat més freqüents a l’atenció primària, entre què el mal de coll, el mal de queixal, les afeccions a la pell, el mareig i la febre. La pantalla dona informació de quina és la simptomatologia de cadascuna de les situacions que cal tenir en compte. Una altra aportació, molt ben valorada pels professionals, és que el programa informàtic ofereix els 15 motius de sol·licitud d’atenció més greus que han de ser atesos de manera immediata, com ara la pèrdua de visió i de consciència. Aquest sistema dona seguretat i tranquil·litat als professionals dels CAP, tant assistencials com administratius, segons han destacat els responsables de l’ICS i de l’IAS.

L’any 2017, la direcció d’atenció primària de l’IAS i de l’ICS Girona va iniciar la implantació de la programació per motius i se’n va fer un pla pilot en dos equips d’atenció primària (Santa Clara de Girona i Pineda de Mar). Aquest any, s’està estenent a la resta d’EAP de la gerència territorial girona de l’ICS i de l’IAS, és a dir, un total de 29 equips que atenen una població aproximada de 630.000 persones.

LA XIFRA

15
motius
de sol·licitud d’atenció més greus apareixen a la pantalla del personal administratiu.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia