Salut

La Xina registra la xifra més gran de contagis de covid des del 2020

Les autoritats confinen Shenzhen, de disset milions d’habitants

Xangai demana als residents que no surtin de la ciutat

Les autoritats sanitàries xineses van comptabilitzar, ahir, 1.938 nous positius de coronavirus, detectats dissabte a la Xina, xifra que marca el nombre més alt de casos diaris de la primera meitat del 2020. L’endemà d’anunciar el tancament de Changchun, ciutat de nou milions d’habitats per l’augment de casos els darrers dies, les autoritats xineses van informar, ahir, del confinament de Shenzhen, de disset milions. Els residents d’aquesta ciutat meridional i un dels principals pols tecnològics del país –hi ha la seu d’empreses com ara Huawei i Tencent– hauran de sotmetre’s a tres proves d’àcid nucleic en un intent per frenar la corba de casos. Les autoritats de la ciutat, que van notificar més de 60 nous casos dissabte i més de 300 en total l’últim mes, van informar que el confinament es començarà a aplicar avui i s’estendrà fins al pròxim dia 20, temps durant què només es permetran “feines essencials” com ara les relacionades amb el subministrament de l’aigua i l’electricitat. Les persones que no treballin en aquests tipus de sectors hauran de fer-ho des de casa, i també hauran de tancar les botigues comercials a excepció de supermercats, farmàcies i institucions mèdiques. El transport a Shenzhen, veïna de Hong Kong, que també ha vist un dramàtic augment de casos l’últim mes, es mantindrà “en un nivell bàsic”.

L’última onada de covid ha fet saltar les alarmes a la Xina i afecta també la metròpoli de Xangai, les autoritats de què van demanar, ahir, als residents que no surtin de la ciutat si no és estrictament necessari. La Xina s’enfronta a una nova onada de casos relacionats amb la contagiosa variant òmicron. La majoria de casos d’aquest últim brot s’han registrat a la província de Julin, al nord-est del país, amb 1.412 positius comptabilitzats ahir. La capital de la província, Changchun, està completament confinada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

8 experiències enoturístiques de tardor

ADMINISTRACIONS

Santa Cristina posa fre a l’excés de triatlons

santa cristina d’aro
SOCIETAT
La convivènvia dels grans Festivals de música i el circuit Barcelona-Catalunya amb els veïns de les ciutats vallesanes

Montmeló vol apaivagar les queixes pel soroll

GRANOLLERS
barcelona

El Parlament de Catalunya tomba la ILP per protegir les antigues ocelleries de la Rambla

barcelona
GIRONA

Un any i mig de retard en el nou pàrquing de Mas Gri

girona
GIRONA

Volen carrers només per a vianants a Girona

girona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Ambient tranquil

Barcelona
camallera

Reclamen que els trens de mitja distància s'aturin a Camallera

CAMALLERA
Gastronomia

Quan acaba la verema

Barcelona