SALUT
Promoure la innovació en salut digital, base de l’acord entre la CSMS i Barcelona Health Hub
Desenvoluparà projectes conjunts a la zona d’influència de l’ens sanitari de l’Alt Maresme i la Selva Marítima
L’objectiu prioritari “crear solucions que millorin la salut de les persones”
Crear solucions que millorin cada cop més la salut de les persones. Ramon Cunillera, gerent de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva (CSMS) va resumir així ahir l’acord entre l’ens sanitari i la Barcelona Health Hub, entitat sense ànim de lucre que té com a objectiu impulsar la innovació en salut digital i transferir-la al sector salut. El conveni, segons han informat fonts de la CSMS, ha de permetre promoure el coneixement, la divulgació i la innovació en salut digital dins de l’organització sanitària, així com desenvolupar projectes conjuntament.
El gerent va emfatitzar la importància de l’acord, també perquè s’emmarca en un dels vuit objectius del nou Pla Estratègic de l’organització, que és consolidar-la com una organització del coneixement, la docència, la recerca i la innovació, i en aquesta línia fomentant la innovació de processos i tecnològics amb el suport a nous projectes. La signatura del conveni es va formalitzar a l’Hospital de Calella amb Ramon Cunillera, i Eva Manrique, especialista en Innovació i Validacions Digitals de Barcelona Health Hub. En aquest sentit, Manrique va explicar que “aquest acord és clau per connectar l’ecosistema de salut digital i fer possible la transferència de coneixement i innovació al sistema sanitari català”.
Posterior a la firma es va celebrar una jornada amb el títol Transformació del sistema sanitari: del laboratori d’idees a la millora de l’atenció de la ciutadania en la qual es va presentar el grup de salut digital de l’organització i les línies de recerca actives es va preparar una taula rodona amb entitats col·laboradores de l’àmbit sanitari que van presentar les seves línies de treball en innovació. En concret, hi van participar la directora assistencial de la Corporació, Dra. Sonia Pérez, el director de TicSalut, Joan Guanyabens, la coordinadora de la Xarxa d’Innovació en Salut de les Comarques Gironines, Neus Domènech i una startup, INVOX Medical, que forma part del Barcelona Health Hub i va aportar la seva experiència en l’àmbit de la salut digital. Així mateix, també es van convidar representants del Consorci Sanitari i Social de Catalunya – Inexes i del Centre de Validació Clínica de Solucions Digitals.